Voorstellen

Voorstelhoekje uit 2016
moniquebl

Re: Voorstellen

Bericht door moniquebl »

Hoi Jolanda,
Wat een goed nieuws, gelukkig viel de breslow dikte mee.
Ik hoop dat je zelf nu ook wat meer duidelijkheid hebt, over de Melanoom.

Nog wel even vervelend dat je nog geopereerd moet worden aan je vinger.
Aangezien je angsten hebt, wil ik je wel mee geven om eerlijk te zijn tegen de verpleging.
Ook ik heb daar last van, maar omdat ik heel open daar over was, houden ze daar rekening mee.
En kijk ik positief terug naar de operatie, die me reuze mee is gevallen.
Laat het maar gewoon gebeuren, dan zul je zien, hoop ik , dat ook jij positief terug kan kijken naar deze tijd.

laat je even weten hoe het verder met je gaat.

gr Monique
Jolanda1967

Bericht door Jolanda1967 »

goedemorgen Marti,

ja dat hoor ik 10 oktober verder .
hij kon verder daar niks over zeggen.

groetjes Jolanda
marti

Bericht door marti »

Dag Jolanda,

Jammer dat je nog 2,5 week moet wachten op je bezoek aan de oncologisch chirurg voor verdere informatie.
Neem aan dat je al hebt gebeld of het niet eerder kan, wachten is zo zenuwslopend, vraag desnoods of ze je willen bellen als er iemand uitvalt.

Als je verder niets kunt bespoedigen, dan wachten maar, je weet dat het melanoom gelukkig dun is, dat is een hele geruststelling, maar spannend blijft het.
Hoop dat je in aanmerking komt voor een amputatie van het topje van je vinger.

Wij wachten met je op meer nieuws,
sterkte en ga idd naar je huisarts als je angst de overhand neemt,

sterkte
marti
Ricardo

Bericht door Ricardo »

Dag Jolanda, een Breslow dikte van 0,2 mm is zeker goed nieuws!!
Bij mij was de melanoom pas te zien toen hij onder mijn nagel vandaan groeide, omdat hij pigmentloos was. Na de amputatie bleek dat hij al 11 mm de diepte in was gegroeid. Omdat het melanoom bij jou al doorgegroeid is tot in het tweede kootje, zou ik zeker aandringen op de schildwachtprocedure. Als blijkt dat daar geen uitzaaiingen zijn gevonden zal dat voor jou een hele geruststelling zijn, lijkt mij.
Bij mij is de operatie onder narcose gedaan. Ik heb al meerdere ingrepen gehad en altijd onder narcose of roesje. Bij de amputatie en schildwachtklierverwijdering mocht ik 's avonds weer naar huis, omdat ik al 's ochtends vroeg geopereerd werd. De ingreep is mij erg meegevallen, wel heb ik daarna veel last van phantoompijn gehad in mijn geamputeerde pijn. Maar dat is goed te handelen.
Het is erg vervelend voor je, dat je zo lang moet wachten, je wil er zo snel mogelijk vanaf zijn en precies weten wat de uitslag is van het weefselonderzoek. Ik moest ook een paar weken wachten op de operatie, volgens de oncologisch chirurg had dit geen negatieve invloed op het ziektebeeld. Fase 3 is een stadium van de melanoomkanker. Na de operatie en de schildwachtprocedure wordt er vastgesteld in welke fase de melanoomkanker bij jou is. Aan de hand daarvan wordt een verder behandelplan opgesteld. In fase 3 kan er verder niet veel behandeld worden, behalve dan steeds goed laten onderzoeken op eventuele uitzaaiingen. Omdat ik een agressieve vorm heb en in fase 3 zit, mag ik meedoen aan een onderzoek naar de werking van Pembrolizumab in fase 3. Er is nog niet bekend wat dit voor invloed heeft op langere termijn tijdens fase 3.
Veel sterkte met de ingreep toegewenst!
Hartelijke groet, Ricardo
Plaats reactie