Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Anouk

Re: Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Bericht door Anouk »

Gecondoleerd Ingrid met dit grote verlies. Heel veel sterkte komende tijd.
Tom

Bericht door Tom »

Het spijt me zo verschrikkelijk, Ingrid.

Veel sterkte met dit verlies...
Ricardo

Bericht door Ricardo »

Wat een groot verdriet, Ingrid! Gecondoleerd en ik wens jou en je naasten heel veel kracht en sterkte bij het verwerken van dit grote gemis. Hartelijke groet, Ricardo
Hein2

Bericht door Hein2 »

Voorlopig de laatste update van mij.
Na 12 X infuus de ct-scan en vr. jl. uitslag. Er is niks te zien op de scan. Niet het woord "stabiel" maar "schoon" bij monde van mijn oncoloog Dr. Kruit. ddhk. Ik blijf het toch altijd spannend vinden omdat er nooit garanties zijn. De bijwerkingen van de pembro zoals gewrichtspijn, jeuk en diaree blijven en vermoeien toch wel het dagelijks ritme. Maar dat neem je allemaal voor lief want we zijn er nog. Ik noem dit mijn voorlopige bericht omdat er niet iets meer verandert. Mocht er ontwikkelingen zijn dan houd ik jullie op de hoogte. Meer recent zijn de statistieken van 2 naar 3 jaar opgetrokken. In het 3e jr loopt de lijn horizontaal door op +/- 67% overleving. Dat is prettig. Betreft stoppen van de behandeling lopen nu trails om inzicht te krijgen. Daar weet men concreet nog niks over. Tot die tijd blijft het bij de standaard 2 jaar behandeling die men nu voor staat.
schip

Bericht door schip »

Prachtig nieuws. Gefeliciteerd!!!
sofie

Bericht door sofie »

Wat een bericht Hein!!!!
Maakt deze zomerse dag nog mooier.
Geniet van de opluchting!
Groet,
Sofie

(Zo verwarrend dan he.....blijschap voor jou en het verdriet van de bovenste berichten van deze pagina. Zelf deze week ook te horen gekregen dat Pembro zn werk goed doet).
Patricia

Bericht door Patricia »

Hoi Hein,
Fantastisch nieuws. Beter kan je op dit moment niet krijgen. Ik heb gisteren mijn 12e infuus Pembrolizumab gekregen en krijg op 14 september de uitslag van de CT scan (die op 7 sept wordt gemaakt). Bij mij was de vorige scan beoordeeld als stabiel, hoop nu ook op het bericht schoon.
Geniet van de mooie uitslag!
Lieve groet,
Patricia
Hein2

Bericht door Hein2 »

Bedankt Schip, Sofie en Patricia voor de felicitatie. Op een bijzondere wijze voor mijn doen geniet ik er enorm van. Als het goed werkt geeft het veel hoop voor wat komen gaat. Sofie, ik vind het fijn voor jou dat er wat gebeurt. Echt wel. En Patricia ik hoop voor jou ook heel goed nieuws.
Met mijn oncoloog had ik nog een opsomming over indicatie die leed tot de behandeling met pembro. Gemetasteerd melanoom, Niet meer operabel of bestraal-baar. Na 8 jaar als maar terug groeiende melanomen rond de snijvlakken waar reeds melanomen waren verwijdert. Een 2e maar nu volledig okseltoilet omdat het vol met melanomen zat. De bestraling hierna preventief. Uiteindelijk diagonaal op een andere plek van de romp groeide ze onder mijn huid. Onderwijl groeide explosief letterlijk overal op mijn lichaam mealanomen. Eerst snee men ze nog weg maar uiteindelijk kreeg ik pembo. Mijn geluk was dat het zich nog niet naar organen had uitgebreid.

Kortom toediening zou in een eerder stadium best goed uitpakken. Bij mij werkte het al binnen 3 weken. Dat merkte ik duidelijk aan de melanomen die stopte met groeien. Opdat er snel en veel onderzoek wordt gedaan naar pre stadia als 2 of 3 niveau. Zo ver ik weet werkt men daar aan. Het zou zoveel ellende voorkomen. 2 jaar terug was er nog niet echt een middel. Met deze ontwikkelingen moet maar snel een andere visie ontwikkeld worden. Bij wijze van spreken na indicatie van je eerste melanoom met meteen 1 x infuus en klaar is Kees. (is?) Was het maar zo simpel. ...................................
Deze gedachten moes ik even kwijt. Jullie allemaal sterkte en ondanks de hitte toch wel genieten van dit toch wel zuid Europees aandoende weer.

Oprecht harterlijke groeten Hein
Lucina

Bericht door Lucina »

Hallo Hein,

Gefeliciteerd met dit goede nieuws.
Goed om te lezen dat de pembro al zo snel zijn werk deed bij je.
De pijnlijke gewrichten herken ik ook bij Jos. Hij heeft daar veel last van. Maar ach, je neemt het voor lief omdat het verder goed gaat.

Geniet ervan en ik wens je alle goeds toe!
Hartelijke groet,
Lucina
Jessie2001

Bericht door Jessie2001 »

Hallo iedereen,,, kom toch nog even terug op deze site,
Helaas met het verschrikkelijke bericht dat mijn lieverd op 8 juli is overleden, thuis met ons gezin en dankbaar dat we tot laatst toe hem mogen verzorgen, zwaar.... dat wel maar voldaan ,hij heeft de strijd verloren ,er bleken tientallen tumoren in z,n hoofd te zitten dit kwam naar voren door een epileptische aanval, (voorheen vonden ze het niet nodig een hersenscan te maken.) Had ik maar minder vertrouwen gehad in alle deskundige dan had ik erop gestaan er wel een te maken,,,,, Het was zowiezo niet meer tegen te houden helaas ,het ging ontzettend snel allemaal, het is allemaal zo onwerkelijk en niet te bevatten, mijn verdriet is niet uit te drukken, Doch gelukkig dat we drie zoons hebben. En dat ik 31 jaar bij hem heb mogen zijn en wat waren we gelukkig,,,,, dat nemen ze me niet af ,die herinneringen,

Ik wens iedereen ontzettend veel geluk ,herstel genezing en sterkte !!! Vind het vervelend zo,n nieuws te vermelden, maar om niks meer te laten weten ,is ook niks

Lieve groetjes van mijn ,,, een extra groet een lucina,
Plaats reactie