jammer genoeg ook hallo

Voorstelhoekje uit 2015
wenke

Re: jammer genoeg ook hallo

Bericht door wenke »

Hey

Ja ze zei bij die grote van melanoom is de kans op uitzaaiing vrij klein maar deze procedure was standaard bij elke melanoom.

Ja foto's van de longen, en echo van de maag, darmen, nieten, milt, lever en lies.
Uitslag kreeg de dermatoloog rechtstreeks, veel wou hem niet zeggen alleen dat geen vergrote klieren aanwezig waren.
Alleen vond ik dat hem paar keer over mijn maag bleef gaan en terug ging op het einde, waardoor mijn gevoel niet zo heel goed is. Daar ik altijd een gevoelige maag heb en had.

Zullen maar afwachten he...
wenke

Bericht door wenke »

Jammer genoeg toch geen einde aan het verhaal.
Alle klieren waren schoon en normaal enkel op de lever toonde iets aan op de echo.
Nu word het heel bang afwachten tot de NMR...

Volgens de dokter zou de kans groot zijn dat het om iets goedaardig gaat, maja ze dacht dat...
Pfff weeral een opdonder en bange tijd tegen moed.

De dermatoloog zei nog, goeie prognose met zo een kleintje. Laten we nog steeds hopen dan!
marti

Bericht door marti »

Kan mij zo goed voorstellen dat je dacht dat er een einde aan je verhaal zou zijn nadat laatste onderzoeken zijn gedaan en de toezegging dat je een goede prognose hebt. Vol goede moed naar je arts maar nee; er is iets gevonden bij de echo van je lever, waarschijnlijk goedaardig, maar meer onderzoek moet.

Vanuit mijn ervaring weet ik dat zodra je onderzoek doet er ook een kans is op het vinden van iets wat niets met melanoom te maken heeft, dat is een onzekerheid die blijft na diagnose melanoom. Ik heb geleerd, opgebouwd in 6 jaar, dat je gaandeweg leert hier mee om te gaan, omdat het zo vaak vals alarm bleek te zijn. De stress om uitkomsten van onderzoeken gaat nooit helemaal weg, maar het wordt wel minder en minder. Ik maak mij nu eigenlijk geen zorgen meer als er weer iets onderzocht moet worden, en ja dat is veel vaker dan bij een mens zonder melanoom in de voorgeschiedenis , maar wacht eerst het resultaat af.

Ik hoop met je mee dat er inderdaad niets bijzonders wordt gevonden, zoals je arts ook al heeft gezegd. Hoop dat je vervolgonderzoek en uitslag snel uitsluitsel gaat geven, laat je ons weten wat je te horen krijgt? Sterkte ondertussen.

Marti
wenke

Bericht door wenke »

Hey ja gisteren de draadjes gaan laten uitdoen bij de dermatoloog en wonde zag goed uit en uitslag was ook goed.
Volgens haar had wat op de lever gevonden was had niks met mijn been te maken.
Ze noemde het een adenoom dacht ik... Maarja als je dat dan weer opzoekt ja dan is het wel een tumor! Weliswaar miss goedaardig maar toch... Zo een ding kan zonder enige aanleiding ineens slecht worden.
Dus maak ik mij toch best zorgen, want als je iets aan de lever hebt dan is de prognose helemaal niet om over te spreken....
Pfff en dan 3w moeten wachten eerdat je de mri kan laten doen is zooo lang he!
Plaats reactie