Voorstellen van een partner

Voorstelhoekje uit 2015
Paladium

Re: Voorstellen van een partner

Bericht door Paladium »

Hoi Monique,

Het eerste wat een arts zal vragen bij b.v. chronische hoge bloeddruk is of je stressvolle baan hebt, of andere factoren die stress veroorzaken.
De relatie psyche en bloeddruk is er dus wel degelijk.

Kan me voorstellen dat je op zoek bent naar oorzaken en verbanden in relatie tot de diagnose melanoom bij jouw man.
Als ik even hardop redeneer en het even praktisch en pragmatisch bekijk is er op dit moment in jullie geval al een diagnose gesteld en een behandeling uitgevoerd. Wat rest is het op regelmatige tijdstippen controleren van het lichaam op eventuele nieuwe primaire tumoren en eventuele uitzaaiingen. Veel meer kun je niet doen.
Hoe het is ontstaan (het FAMMM-syndroom duidt al op een hogere kans) of hoe het zich eventueel in de toekomst zou kunnen ontwikkelen is dan secundair naar mijn mening, dat doet niets meer af aan de situatie zoals ze nu is.
Het enige dat nu nog telt in relatie tot het melanoom is dat een eventuele verdere ontwikkeling vroeg opgespoord en herkent wordt. Dat doe je door regelmatig te controleren. Daar zijn jullie al mee bezig.

Een relatie tussen bloedvolume en melanoom is mij niet bekend.

Voor de goede orde: ik ben geen arts of zo, alleen maar een welwillende lotgenoot.

Sterkte en geluk,
Ben
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563
Plaats reactie