Overgang van inhibitors naar Ipilimumab

Paladium

Re: Overgang naar Ipilimumab

Bericht door Paladium »

@Rick: In verband met de werking van Ipi kijkt men naast de bloedwaarden die te maken hebben met het algemeen functioneren ook naar waarden die te maken hebben het endocriene systeem (hormoonstelsel). Aanwijzingen over tumoractiviteit haalt men uit LDH eventueel aangevuld met de S-100 b marker.
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563
Ron67

Bericht door Ron67 »

Beste Ben,
succes met het vervolg van de behandeling en dat de volgende scan op 6 Maart, nog positiever mag zijn.
Bij mij zelf was de 2e scan super, deze scan was in December en gaf een nog beter resultaat als de eerste scan.
Nu word Ik pas weer gescand 3 Maart.
Ben en veel lotgenoten, veel succes gewenst met het vervolg van de behandelingen.
IK hou jullie op de hoogte.

Groetjes Ron
Paladium

Bericht door Paladium »

@Henk: Als ik het goed begrijp na het nalezen van jouw berichten is er na het afsluiten van de kuur sprake van stabiliteit voor wat betreft de eerder reeds in kaart gebrachte tumoren en is er mogeljk 1 nieuwe tumor ontstaan. Dit zou dan als een positieve respons gelden volgen het irRC.

Wat Rick over bestralen zegt (en daar zal hij ook wel op doelen) is heel interessant voor wat betreft de sterkte aanwijzingen dat immunotherapie en bestraling elkaar in effect kunnen versterken. Wellicht dat die nieuwe tumor - aangenomen dat het melanoom is - zich daar uitstekend voor leent.

Sterkte en geluk,
Ben
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563
Henk47

Bericht door Henk47 »

Hallo Rick en ben,

Heel prettig dat jullie meedenken over de mogelijkheden. Ik zal zeker in het volgende contact met mijn oncoloog de eventuele mogelijkheid van bestraling van de nieuwe tumor voorleggen.
Dank en veel sterkte gewenst.
Groet Henk.
Paladium

Bericht door Paladium »

Hoi lotgenoten,

Het spel komt nu goed op de wagen. Eerst gebeld door oncologe die nog eens bevestigde dat op PET/CT scan met heel veel moeite rond de knie mogelijk iets te zien was.
Als het al een probleem is dan is dat dus echt iets voor later.

Chirurg heeft me zojuist laten weten dat e.e.a. doorgaat en men is uitgekomen op een kijkoperatie waarbij de tumor wordt weggenomen, een laparoscopie. Via twee kleine sneetjes worden een camera en het chirurgisch instrument naar binnen geschoven.
E.e.a. zal zijn ingegeven door het feit dat wat men in die regio verder als verdacht aanziet niet oplicht op de scan en bovendien te dicht in de buurt van makkelijk te beschadigen weefsels en structuren ligt. Op deze manier hoeft hij waarschijnlijk ook niet in het littekenweefsel van de ingreep van 2005 te komen.

Ben tevreden, al zeg ik het zelf :)

Sterkte en geluk,
Ben
Laatst gewijzigd door Paladium op zo 15 feb 2015, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Paladium

Bericht door Paladium »

Hoi lotgenoten,

Vandaag intake i.v.m. operatie die is gepland op 5 maart.
Weggenomen weefsel zal niet onderzocht worden op respons op anti PD-1/L1. Test blijkt ook nog niet waterdicht, er is b.v. ook respons bij mensen waar geen overexpressie PD is aangetoond.

Sterkte en geluk,
Ben
Tom

Bericht door Tom »

Ok, goed, we hebben een duimdatum voor je!
Henk47

Bericht door Henk47 »

Hoi ben,
Hopen dat de operatie zal slagen. Zal voor je duimen.
Henk
Henk47

Bericht door Henk47 »

Er zal bij mij niet operatief worden ingegrepen. De artsen durven het niet aan omdat het een erg grote operatie zal moeten worden met veel risico en bijwerkingen. Zolang de medicatie in ieder geval nog een stabiel beeld geeft en eventueel nog anti pd1 mogelijk is, worden eerst deze mogelijkheden benut voordat er grote risico's worden genomen. Voorlopig leg ik me daar even bij neer. We zien wel hoe het verder gaat.
Succes allemaal en sterkte.
Paladium

Bericht door Paladium »

Bedankt mannen.

Klinkt logisch Henk. In ieder geval is het plan al eens bekeken. Het zal in het algemeen toch per individueel geval verschillen of het risico tegen het effect opweegt. En hoe je het ook wendt of keert, zolang als de tumorlast stabiel blijft onder Yervoy is er winst.
Plaats reactie