studie combi Trametinib en Dabrafenib

Paladium

Re: studie combi Trametinib en Dabrafenib

Bericht door Paladium »

Hoi Caroline,

Dat is in inderdaad minder goed nieuws. Een kink in de kabel.
Zie dat je het in ieder geval behoorlijk rationeel op een rijtje hebt weten te zetten, petje af!

Als ik het goed begrijp begint er een al bestaande tumor aan de greep van de inhibitors te ontsnappen.
Dat probleem wordt opgelost door het betreffende tumormateriaal kapot te bombarderen.
Inhibitors en bestraling zouden het system te zwaar belasten daarom worden de inhibitors tijdelijk gestaakt.

Even een vraag: waarom worden beide inhibitors gestaakt ? Is b.v. het doorgaan met alleen Mekinist tijdens de periode rondom de bestraling ter sprake gekomen ?
Heb zelf vanwege koorts nu twee keer de Tafinlar moeten staken onderwijl doorgaand met de Mekinist. Zo hou je in ieder geval de greep op het resistentie mechaniekje intact.
Misschien kun je dat nog eens voorleggen ?

carmar schreef: Ben, ondertussen al je laatste pillen geslikt? Wordt je misschien weer even echt helder voordat je met het infuus begint :-)
:lol: :lol: :lol: inderdaad, voorlopig klaar met de inhibitors ! Trouwens heel scherpzinnig, je hebt de brilliante stukjes die ik hier schrijf direct in verband gebracht met de benevelde geesten die ons de mooiste kunstwerken hebben gegeven ;) Zodra de laatste restjes inhibitor uit het lijf zijn afgevoerd zal de kwaliteit van mijn schrijfsels dus beduidend minder gaan worden. Ipi dan toch maar afzeggen ???? :?

Veel sterkte en geluk,
Ben
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563
carmar

Bericht door carmar »

en Ben , je eerste infuus gehad?
Alles goed gegaan?
Paladium

Bericht door Paladium »

Hoi Caroline,

Donderdag gaat de naald er in. Van te voren nog een intake gesprek op de oncologische verpleegafdeling, bloed afgeven en een gesprek met de oncoloog.
Zal e.e.a. rapporteren in het Ipi draadje als het zover is.

Gr,
Ben
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563
Tom

Bericht door Tom »

op ESCO:

dabrafenib: 45% van de patiënten doet er 2+ jaar mee!

benieuwd naar de combo resultaten
rick1981

Bericht door rick1981 »

Wow, Tom, dat is veelbelovend. Denk trouwens dat je de ASCO (VS) en ESMO (EU) door elkaar haalt - al die afkortingen ook ;)

Ik zie dat dit congres in september over de targeted therapies ging, in november staat immuuntherapie op de agenda!
http://www.esmo.org/Conferences/Immuno-Oncology-2014
rick1981

Bericht door rick1981 »

Kleine update:

Diagnose van melanoma stage IV bij mijn vrouw in juni (1e CT scan), waarna start met deze combo. 2e scan in augustus: >30% afname. 3e scan deze week, voor het eerst PET/CT - in Brussel. Goede resultaten: PET volledig negatief ("complete response"), CT wel nog plekken in de lever en milt maar vanwege een issue met de files konden ze vandaag geen vergelijking maken met de vorige keer. Belangrijkste was volgens de arts echter de PET scan en de goede bloedwaardes (LDH in de "gezonde" bandbreedte, hemogolobine ook goed).

3 opties nu:
- Doorgaan de komende 2-3 maanden met de combo en opnieuw scannen.
- Dabrafenib aanhouden en alvast beginnen met Ipi (daarna Pembro) - voordeel dat Dabra doorwerkt, nadeel dat zonder Tremetinib de bijwerkingen sterker zijn.
- Stoppen met de combi en beginnen met Ipi (daarna Pembro)

Aangezien de resultaten nu positief waren en we waarschijnlijk nu laag zitten qua tumor massa & activiteit, is het advies om zeker nog een periode door te gaan met Dabrafenib/Trametinib. Ook prettiger qua bijwerkingen. Dus dat gaan we denk ik doen.

In ieder geval een goede start van het weeekend :)
Rick

PS. Bedankt voor al het "duimen"!
Paladium

Bericht door Paladium »

Hoi Rick,

Gefeliciteerd! Tenzij je het tumormateriaal met hoog opgestoken witte vlag masaal het lichaam ziet verlaten is dat zo ongeveer het beste nieuws dat je kunt krijgen.

Begrijp uit de keuzes die jullie besproken hebben dat het programma om toenemende resistentie vroegtijdig te detecteren niet meer aan de orde is.

Sterkte en geluk,
Ben
rick1981

Bericht door rick1981 »

Dank je Ben!

De resultaten van die experimentele test voor het vroeg herkennen van resistentie (plasma "nogwat"...) waren nog niet binnen - volgt binnen 1-2 weken.
Binnen de BRAF route die we in principle willen blijven volgen (op zijn minst tot de scan in december) zal er bloed geprikt blijven worden op dit op te volgen.

Als we meer horen, laat ik het weten.

Gr, Rick
Tom

Bericht door Tom »

Scanners vandaag 9u55. De eerste keer na 3 ipv 2 maand, uitslag rond 11-12u
Paladium

Bericht door Paladium »

Zullen duimen Tom !

Zie dat je term scanners gebruikt, duidt dat op meerdere scanprincipes per doorloop ? Behalve aan het begin van het traject een PET/CT scan heb ik verder alleen CT-scans gehad.
Toch raar om te zien dat er bij jullie in België binnen een uurtje of twee een conclusie op tafel ligt. Bij mijzelf duurt het meestal een week hier in Nederland.

Sterkte en geluk,
Ben
Plaats reactie