wie heeft uitzaaiing long en of lever

Behandelingen van een melanoom
Brenda7

Re: wie heeft uitzaaiing long en of lever

Bericht door Brenda7 »

Hoi,

Wat raar he dat hij zo heftig kan reageren.
Ik ben benieuwd wat ze nou bij je man gaan doen.. ik ben wel blij te horen dat het nu wel beter gaat, en wie weet slaat een lagere dosis wel goed aan.
maar duimen he...

Marijke hoe gaat het bij jullie nu?

Morgen mag ik weer een uurtje aan de chemo. Eerst bloed prikken en dan de chemo en dan weer lekker naar huis.
Daarna uitrusten en daarna ga ik weer zwemles geven.
nu film kijken en zo lekker slapen..
fijne avond.
Brenda7

Bericht door Brenda7 »

dank je wel vlinder.
hier is de chemo weer geweest.
was daarna wat misselijk bij thuis komst, maar nu eet ik er weer op los.
vroeg naar bed wordt hem niet. dus maar lekker wat tv kijken en op de pc rommelen..

hoe gaat het verders met andere?
Tea

Bericht door Tea »

Hoi allemaal,

Vorig jaar in augustus werd bij mijn moeder uitzaaiingen vastgesteld in de lever en op het bot. In mei was er ook al een kleine uitzaaiing verwijderd in een long.
In augustus gaf men aan dat het tijd was om met de palliatieve behandelingen te starten, zelboraf om te beginnen. Dat heeft ze amper een maand of 6 genomen. Die periode werd bovendien ook onderbroken omdat de pillen qua bijwerkingen veel te zwaar waren voor haar : ontstekingen op de gewrichten met blauwe plekken, geen eetlust, diarree, overgeefachtig, koorts. Echt vreselijk! Omdat haar bloedwaarden niet goed meer waren hebben ze dan de dosis verlaagd naar 3 pillen 's morgens en 3 's avonds, na enkele weken te stoppen om terug op krachten te komen. Tegen begin januari bleken de uitzaaiingen op de lever en bot al toegenomen, zelfboraf werkte aldus niet meer.
Men heeft nog de ipi behandeling opgestart. Ze kreeg nog één dosis van de normale 4. Nadien kregen we bericht dat ze uitbehandeld was, dat het geen zin meer had. De kanker was haar voor geweest.

Mijn mama is nu op 11 maart overleden tot onze grote spijt. Ze heeft een zware strijd moedig gestreden.
Sterkte voor alle mensen die met deze ziekte worden geconfronteerd... ik leef met jullie mee en hoop dat de behandelingen beter pakken dan bij mijn moeder.
Sandra

Bericht door Sandra »

Hallo Tea,

Gecondoleerd met dit grote verlies, ik wens je samen met je familie veel sterkte toe.
We blijven vechten en hopen dat er een keer een echt geneesmiddel komt.
Bedankt voor je medeleven.

Groetjes Sandra
Tea

Bericht door Tea »

Beste Sandra,

IK weet dat mijn moeder enkele maanden terug op deze site ook las zonder er ooit een bericht na te laten.
Zo'n forum geeft in ieder geval steun in die zin dat je toch weet dat je niet de enige bent die met die ziekte wordt geconfronteerd. Het doet goed om gelijkaardige ervaringen van andere mensen te lezen.
Ook ik kan het moeilijk loslaten en heb het gevoel dichter bij haar te zijn door nog even te lezen wat zij ook las.
Ze was amper 54...
Zonder te willen ontmoedigen, ben ik toch teleurgesteld in wat ze rond huidkanker nog maar kunnen, enkel wat palliatieve behandelingen die toch voor velen loodzwaar zijn en je volledig uitputten.
Hopelijk komt er snel iets nieuws of kunnen ze de bijwerkingen op z'n minst onder controle houden.

Groeten
sporten

Bericht door sporten »

Hallo Thea,

Wat een erg bericht, nog zo jong.
Gecondoleerd en ik wens je veel sterkte toe.

Ineke
Plaats reactie