Ik ben Aart, wil proberen om wat van me af schrijven het lijkt soms nog steeds niet waar.

September 2016 tijdens het douche ontdekte ik van een op de andere dag een flinke bobbel in mijn linker oksel, lymf met melanoom zo bleek. Rest in het lichaam niets te vinden (ben zelf in goede conditie), pet-scan gehad enz.. preventief een oksel toilet gehad waar niets in gevonden is..onder controle.. alles verder goed net voor de kerst weer thuis.. prima top ik blij en verder met werk..
Ik had een week of 6 geleden hoofdpijn maar dat hebben wel meer mensen had hiervoor een paracetamol in genomen Prima! dacht ik... ik maakte wat vervelende type fouten op de PC op het werk waardoor ik steeds de zinnen moest controleren. In die week ging mijn zicht op dinsdag voor een drie kwartier slecht en kreeg weer hoofdpijn. Dacht aan migraine? (al helemaal niet meer aan verleden jaar dat was voor mij afgedaan) mijn vrouw heeft er ook wel eens last van gehad.. paracetamol genomen! maar die hielp niet echt meer de hoofdpijn bleef en het zicht op de PC had zo nu en dan ook nog dubbele letters en weer de type fouten. Afspraak gemaakt bij de huisarts.. bloed afgenomen (goed) alle kenmerken van migraine liever geen paracetamol nemen dat zou bij migraine een averechts effect kunnen hebben. Op 7-6 kreeg ik mijn derde " migraine" aanval maar deze bleef aan houden ik kwam moeilijk uit mijn worden, zag dubbele lijnen en rechter gedeelte van mijn tong ging tintelen, ik was met de auto ben gestopt en de dokter gebeld vervolgens heeft mijn vrouw me opgepikt gelijk door naar de huisarts. Spoed onderzoek door de huisarts en hij heeft geen risico genomen en direct een ambulance laten komen en naar het zieken huis mogelijk een beroete aanval!!
Dan gaat het heel snel die dag...snel scan.. onderzoek evenwicht .. bloed afnames enzz......twee uur later krijg mijn vrouw en ik het slechte bericht dat er op de scan 6 plaatsen verspreid in de hersenen zijn gevonden met tumorren en daar gelijk bij dat mijn levens verwachting een aantal maanden is ......wie ik?? verleden week nog hard gelopen?? wat bedoel je?? ik ben niet ziek ?? snap het echt niet is het wel de juiste scan??

Ok daar zit je dan, emotioneel, leeg. Leven opgebouwd twee mooie lieve dochters (wonen nu samen met hun lieve man en vriend), mijn vrouw waar ik nog steeds gek van ben en heel veel hou volgend jaar 30 getrouwd!!, plannen om te reizen enz, een hele fijne baan die op mijn lijf is geschreven super baas, nu niets meer doen gek ??, ja ik wordt ook nog opa als het mee zit half september.
De behandeling nu puur leven verlengend.
Direct is er met vocht verdrijver gestart Dexamethason 2x4 mg en paracetamol, hoofdpijn en dubbelzien zijn weg!! top!
Eerste instantie gehele hersenen bestraling
Tweede mogelijk een mutatie-mets te vinden van het melanoom dat geeft dit de voorkeur en is een gerichterre behandeling, nog maar net een jaar of twee op de markt.
Een mets is gevonden!! klein klein licht puntje Cotellic-Zelboraf ( ik noem het "braf" keur).
Verslag doen zolang ik het nog kan.

Ik ben met BRAF verleden week dinsdag 21-6-17 begonnen er kunnen nog al wat vervelende bijwerkingen op treden daar zal ik niet verder op ingaan zolang ze er niet zijn. Tot nu toe gaat het prima met de BRAF daarnaast heb ik ook nog een maag beschermer, de Dexamethason en co-trimoxazol 480 ach in totaal 15 pillen per dag.
Het gekke nu is dat ik soms denk het gaat wel weer over