Ervaringen met Nivolumab
-
Ervaringen met Nivolumab
Ik ben mijn eerder geplaatste berichtje hierover kwijt...ik probeer het nog een keer. Mijn dochter van 16 krijgt sinds enkele weken Nivolumab. Ze heeft nu al best veel last van bijwerkingen. Braken, buikpijn, misselijkheid en erg moe. Ik zou graag ook de ervaringen van anderen met dit middel horen. Ik hoop eigenlijk dat de bijwerkingen op een gegeven moment ook weer wat afzwakken. Groet Veronique
Re: Ervaringen met Nivolumab
Hallo veronique.
Met Nivolumab geen ervaring mijn man krijgt pembrolizumab. Ook hier de nodige kklachten/bijwerkingen.voor de misselijkheid kan je vragen om tabletten deze kregen wij standaard erbij maar zijn ze niet nodig.mijn man is zn smaak kwijt en ook zn eetlust.wanneer hij hoest kiept hij zn maaginhoud er weer uit waardoor hij ook flink verzwakte.
Hij krijgt nu bijvoeding daar zou ik voor je dochter ook naar vragen.en de vermoeidheid is bij hem ook behoorlijk aanwezig.
Ik wens jullie heel veel sterkte.
Groetjes ingrid
Met Nivolumab geen ervaring mijn man krijgt pembrolizumab. Ook hier de nodige kklachten/bijwerkingen.voor de misselijkheid kan je vragen om tabletten deze kregen wij standaard erbij maar zijn ze niet nodig.mijn man is zn smaak kwijt en ook zn eetlust.wanneer hij hoest kiept hij zn maaginhoud er weer uit waardoor hij ook flink verzwakte.
Hij krijgt nu bijvoeding daar zou ik voor je dochter ook naar vragen.en de vermoeidheid is bij hem ook behoorlijk aanwezig.
Ik wens jullie heel veel sterkte.
Groetjes ingrid
Ook ik heb alleen ervaring met Pembrolizumab. In tegenstelling tot anderen hier heb ik goede eetlust en ben niet misselijk.
Wel heb ik last van toenemende vermoeidheid, jeuk, gewrichtspijn(tjes) en hou ik iets meer vocht vast in mijn been waar de lymfeklieren jaren geleden zijn weggehaald. Ik ervaar het als lastig maar het er is goed mee te leven.
Een kennis van mij gebruikt al sinds oktober Nivolumab, haar hoor ik vooral over vermoeidheid. Ik zal het nog eens navragen.
Wellicht zijn sommige klachten van je dochter gerelateerd aan de ziekte en niet aan Nivolumab. Wat zegt haar arts over de bijwerkingen?
Veel sterkte,
Patricia
Wel heb ik last van toenemende vermoeidheid, jeuk, gewrichtspijn(tjes) en hou ik iets meer vocht vast in mijn been waar de lymfeklieren jaren geleden zijn weggehaald. Ik ervaar het als lastig maar het er is goed mee te leven.
Een kennis van mij gebruikt al sinds oktober Nivolumab, haar hoor ik vooral over vermoeidheid. Ik zal het nog eens navragen.
Wellicht zijn sommige klachten van je dochter gerelateerd aan de ziekte en niet aan Nivolumab. Wat zegt haar arts over de bijwerkingen?
Veel sterkte,
Patricia
-
Hallo Patricia en Ingrid, we waren eerst bang dat de misselijkheid en het braken van de hersenmeta zou komen. Maar de arts denkt dat het echt een bijwerking van de Nivolumab is omdat de hersenmeta nog te klein is om deze klachten te geven. Gewrichtspijn klaagt ze inmiddels ook over. De vermoeidheid komt waarschijnlijk ook gewoon door haar ziekte omdat ze hier al last van had voor de behandelingen. Ze krijgt ook pillen tegen de misselijkheid maar die lijken soms niet zo te werken. Soms weet ze ook niet goed te omschrijven wat ze voelt, is het gewoon algehele malaise. De bijvoeding zal ik het eens over hebben met de arts. Zijn dit van die drinkpakjes?
Groet Veronique
Groet Veronique
Hoi
Ja flesjes je hebt verschillende merken de nutridrink viel bij mijn man niet zo goed maar de flesjes van resource wel.bij ons werd er niet moeilijk overgedaan.als je een verklaring van de arts of diëtist hebt worden de flesjes vergoed Door de verzekering.
Ja flesjes je hebt verschillende merken de nutridrink viel bij mijn man niet zo goed maar de flesjes van resource wel.bij ons werd er niet moeilijk overgedaan.als je een verklaring van de arts of diëtist hebt worden de flesjes vergoed Door de verzekering.