vrouw 50 jaar.

Voorstelhoekje uit 2015
Plaats reactie
moniquebl

vrouw 50 jaar.

Bericht door moniquebl »

Ook ik wil even mijn verhaal kwijt, ben moeder van een dochter van 27 en 23 jaar, en een zoon van 20 jaar.
en 28 jaar gelukkig getrouwd. En een schat van een klein dochter van 3jaar.
ook ik liet 4 weken geleden een iets onrustige moedervlek weg halen aan de zij kant van me knie in het ziekenhuis, na het weg halen kreeg ik een steunkous aan tot over me knie, en mocht 14 dagen me knie niet buigen.
Nou dacht ik overdreven zeg voor , zon klein moedervlekje.
Maar toen ik weer mocht douchen en zag dat er wel 5 hechtingen in zaten, en 4 cm breed was, schok ik toch wel. goed me aan de regels gehouden, knie niet buigen.
Na een week belde de dermatoloog op, en vroeg hoe het ging toen vertelde hij dat het een melanoom was met een af meting van 1.5, en dat ik voor verder onderzoek naar de dermatoloog moest voor een Poortwachers onderzoek.
wel zei hij, sta er niet te veel stil en laat het maar gewoon over je heen komen.
zo gezegd zo gedaan, ben ook niet gaan neuzen op Internet.
Volgende dag werd ik al gebeld door de assistente dat ik de volgende dag om 9 uur verwacht werd.
Nou dat moet wel allemaal in rap tempo dacht ik nog.
Eenmaal bij de oncoloog was ze wel heel serieus en vertelde ze wat de procedure was met een melanoom.
Toen kreeg ik toch wel een beetje de kriebels, zo wordt je goed onderzocht, bloedprikken, plastische chirurgie, narcotiseur.
En wordt de definitieve operatie vast gelegd, op 2juli, brrrr nog maar een kleine twee weken.
Inmiddels is alles achter de rug, er zijn twee klieren verwijderd een in me boven been en een in me lies.
En een flinke snee met 11 hechtingen in de zij kant van me knie.
Nu nog best spannend, ondanks ik zelf wel positief over het alles ben.
Donderdag weer een afspraak bij de oncoloog voor de uit slag.
hopen op goed nieuws.
moniquebl

Re: vrouw 50 jaar.

Bericht door moniquebl »

Graag wil ik weten hoe de genezing van de lies verloopt, wat mag je doen of wat moet je laten.
nu is me schaambeen nog blond en blauw en op gezet.
Anna

Bericht door Anna »

Hallo Monique, bedankt voor je introductie. Ik zie dat je in korte tijd veel hebt meegemaakt. Wat een rollercoaster als je te maken krijgt met melanoom. En wat goed om te lezen hoe positief je het hele gebeuren benadert. Je vraagt over de genezing van de lies en het wegtrekken van de blauwe plek op het schaambeen. Ik denk dat het bij iedereen anders verloopt. De wond die gemaakt wordt is niet bij iedereen hetzelfde van omvang of op dezelfde plaats. Ik kwam er ook achter dat ik best veel vragen had in de tijd tussen de operatie en de uitslag. Die vragen heb ik allemaal opgeschreven en meegenomen naar de oncoloog. Ik lees dat jij ook nog terug gaat naar de oncoloog, dus misschien kan je de arts ook vragen wat hij bij jou verwacht. Ik hoop met je mee dat de uitslag donderdag meevalt. Laat je het nog even weten? Veel sterkte.
moniquebl

Bericht door moniquebl »

Wat duurde die laatste minuten lang in de wachtkamer bij de oncoloog.
Maar meteen toen we binnen kwamen, zei hij dat hij goed nieuws had, de snijranden waren schoon en de beide Poortwachers die verwijderd zijn, waren geen cellen van de Melanoom te zien.
pfffff er viel wel een spanning van me af, ondanks ik toch wel positief was.
maar de laatste minuten was wel even de werkelijkheid, schoon of toch cellen.

Ook de snee van 10 cm op me knie geneest mooie vond hij, nou ik vind het nog steeds een rollade.
maar het heeft even de tijd nodig, mag nu beginnen met licht buigen.
Ook in me lies werd even na gekeken, blijkt dat de twee bulten in het operatie gebied, wond vocht is.
ook die werden leeg gezogen, helaas na een uurtje thuis begon het al weer te zwellen.
Maar even aan kijken of het van zelf weg trekt na een paar dagen.
heb nu voorlopig iedere drie maanden een afspraak, of als ik zelf iets ontdekt kan ik altijd bell voor een afspraak.

Heel blij en gelukkig verlieten mijn man en ik het ziekenhuis, en hebben meteen de kinderen en familie gebeld over de goede afloop van mijn Melanoom.

gr. Monique
Anna

Bericht door Anna »

Super fijn!
Nmgn8019

Bericht door Nmgn8019 »

Dag Monique,

Goed om te horen dat je goed nieuws hebt gekregen. Waar sta je onder behandeling, in een melanoomcentrum?
moniquebl

Bericht door moniquebl »

Ik sta onder behandeling in het streekziekenhuis bij ons in de buurt, Leiderdorp. ALRIJNE ziekenhuis.
Wat ook weer in verband staat met het LUMC LEIDEN.
Ik ben nu wel naar een oedeem therapeut gegaan om de vocht waar de poortwachtersklieren 2st, nog veel vocht zit aan de linker heup zeiden.
Ben benieuwd of het gaat werken, mijn snee op mij knie is heel mooi genezen, nu nog proberen om hem weer soepel te krijgen, maar dat gaat al heel goed.
September moet ik weer voor controle naar de dermatoloog, en december naar de oncoloog.
Hoop dat dit voldoende is, heb verder weinig ervaring in dit geheel, ook niemand uit de fam, of vrienden hebben dit ooit mee gemaakt.
Ik lees wel nu jullie verhalen, heftig hoor bij sommige.
Gr. Monique
Plaats reactie