Hallo allemaal,
Ik heet Wiel (weer een Limburger!), ben 67, en zomer vorig jaar gediagnosticeerd met een melanoom uit een moedervlek op mijn borst, 1.4 mm Breslow. Dus niet dik, maar ook niet echt dun. Zeer ontsteld, omdat ik altijd had gedacht dat huidkanker alleen maar een rot vlekje is dat verder geen kwaad kan. Nooit geweten dat het kon uitzaaien, ook als het vlekje weggehaald is.
Dus mijn aandoening is in ernst niet te vergelijken met die van velen hier. Toch heb ik me voorgenomen om nu al zoveel mogelijk aan de weet te komen over eventuele volgende stadia, behandelmogelijkheden, actueel onderzoek, etc.: omdat je als het zover mocht komen misschien niet zo op je best bent om dan nog alles uit te gaan zoeken, zodat je nu al moet zorgen dat je zo goed mogelijk geinformeerd raakt.
Kennis en inzicht is waar we het van moeten hebben, denk ik, wil je jezelf staande houden.
Groet,
Wiel
Voorstellen
Re: Voorstellen
Hoi Wiel,
Rot om je hier aan te moeten treffen. Zie dat je er zelf nuchter en realistisch mee om gaat. De eerste stap is al gezet in dat geval. Info etc. zul je hier op forum voldoende tegenkomen. De site van de stichting melanoom voorziet ook in een uitgebreid informatiepakket dat veel aspecten rondom melanoom behandeld.
Hoop dat het allemaal niet nodig mag zijn in jou geval.
Sterkte en geluk,
Ben
Rot om je hier aan te moeten treffen. Zie dat je er zelf nuchter en realistisch mee om gaat. De eerste stap is al gezet in dat geval. Info etc. zul je hier op forum voldoende tegenkomen. De site van de stichting melanoom voorziet ook in een uitgebreid informatiepakket dat veel aspecten rondom melanoom behandeld.
Hoop dat het allemaal niet nodig mag zijn in jou geval.
Sterkte en geluk,
Ben
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563