Mijn naam is Marina Nieuwenhuijs.
Drie jaar geleden ben ik met een opleiding fotografie begonnen. Volgend jaar moet ik mijn afstudeeropdracht maken. Ik ga een tweeluik maken van vrouwen die borstkanker hebben of hebben gehad. Een foto waarop de vrouwen naakt gefotografeerd staan en een foto waarop ze volledig gestyled in hun favoriete outfit worden vastgelegd.
Op een aantal berichtjes die ik via social media heb geplaatst(facebookpagina van Viva la Donna) waren de reacties overweldigend. Heel veel vrouwen willen meedoen en ik kom er steeds meer achter dat deze vrouwen de behoefte hebben om hun verhaal te vertellen. Gaandeweg is het idee ontstaan om van dit project een boek uit te geven. De foto’s laten het contrast zien tussen de vreselijke gevolgen die deze ziekte voor een lichaam heeft en de schoonheid die elke vrouw bezit. De foto’s worden begeleid door het persoonlijke verhaal van het model.
Naast de behoefte om hun eigen verhaal te vertellen willen de vrouwen iets delen met hun omgeving. Stuk voor stuk zijn ze in hun beginstadium op zoek geweest naar verhalen van anderen. Op deze manier voorzien ze in die behoefte voor lotgenoten.
De werktitel van het boek is ‘De naakte waarheid’. De planning is om het half november uit te geven in eigen beheer, waarbij een deel van de opbrengst bestemd is voor goede doelen.
Voor het schrijven van de verhalen heb ik een schrijfster gevonden die de vrouwen zal helpen om hun verhaal goed op papier te krijgen.
In het boek komen een 30tal vrouwen te staan. Het merendeel van de vrouwen die nu meewerken hebben borstkanker of hebben dit gehad. Een 5 tal andere vrouwen hebben longkanker, eierstokkanker, leukemie en huidkanker. Daar ik niet alleen de aandacht wil laten uitgaan naar borstkanker ben ik op zoek naar nog een 4tal vrouwen die een andere soort kanker hebben gehad en daarbij littekens hebben. Ik denk dat huidkanker bij dit beeld past. Ook deze vrouwen wil ik graag onder de aandacht brengen en hun verhaal laten doen.
Via het Secretariaat heb ik dit forum gekregen om een oproep te plaatsen.
Mochten er vragen zijn over het hoe en wat over het boek dan beantwoord ik deze graag.
Mijn mailadres is: marinabalster@planet.nl Telefoon: 0653540215
Hartelijke groeten,
Marina Nieuwenhuijs
oproep voor een boek
-
Re: oproep voor een boek
Hoihoi,
Het is alweer een tijd geleden dat ik deze oproep plaatste. Ik heb inmiddels 30 vrouwen die kanker hebben of hebben gehad. Middels deze oproep heb ik 2 vrouwen met huidkanker in mijn boek kunnen plaatsen.
Enorm blij dat deze vorm van kanker ook vertegenwoordigd is.
Misschien vinden jullie het leuk om mijn project te volgen via facebook:
https://www.facebook.com/pages/De-naakt ... 039?ref=hl
Hartelijke groetjes,
Marina Nieuwenhuijs
www.marinanieuwenhuijs.nl
Het is alweer een tijd geleden dat ik deze oproep plaatste. Ik heb inmiddels 30 vrouwen die kanker hebben of hebben gehad. Middels deze oproep heb ik 2 vrouwen met huidkanker in mijn boek kunnen plaatsen.
Enorm blij dat deze vorm van kanker ook vertegenwoordigd is.
Misschien vinden jullie het leuk om mijn project te volgen via facebook:
https://www.facebook.com/pages/De-naakt ... 039?ref=hl
Hartelijke groetjes,
Marina Nieuwenhuijs
www.marinanieuwenhuijs.nl