bijwerkingen zelboraf

henk1665

bijwerkingen zelboraf

Bericht door henk1665 »

ik gebruik nu voor de tweede maal deze kuur vergeleken met vorig jaar zijn er nagenoeg geen bij werkingen en in veel mildere vorm lichte huid irritatie en bobbeltjes maar niet hinderlijk ik gebruik wel na de eerste controle (alles was wel gegroeid) prednison daar er 1 tumor om de tweede borstwervel zit en voor veel zenuw pijn zorgt. hiervoor had ik de studie anti pd 1 die ook niets deed bij mij zelfs geen bijwerkingen. we gaan het zien in november als ik weer een scan krijg.
een ieder veel sterkte en dit wordt vervolgd.
mvg henk
marijkevanaalten

Re: bijwerkingen zelboraf

Bericht door marijkevanaalten »

Dag Henk,

Mijn man gebruikt nu ook voor de 2e keer Zelboraf. De ipilimumab heeft bij hem niet gewerkt. Tumoren zijn gegroeid. A.s. vrijdag weer scan, dus spannend. Mijn man heft gelukkig geen pijn. heeft wel veel last gehad van uitslag en jeuk. Nu ook niet meer. Afwachten maar weer. Sterkte en ik hou je op de hoogte.

Groetjes
Marijke
henk1665

Bericht door henk1665 »

Hallo Marijke
ook ik heb de ippi gebruikt bij mij werd de hypofise aangetikt dus moest toen stoppen al was alles wel tot 20% gereduceerd, daardoor slik ik nu ook thyrax en hydrocortison aangevuld met paracetemol dan voor m'n tumor om de borst wervel diclofinac en lyrica voor zenuw pijn . en plak nog wat morfine pleisters.
dus die medicatie kan goed voor onderdrukking zijn van de bijwerkingen van zelboraf.
werkzaam ben ik op het moment niet want teveel bewegen doet mij pijn van wegen die wervel , kan thuis net heel lichte werkzaamheden doen.
van mijn oncoloog mocht ik helemaal niets doen, maar dat valt tegen,
jullie en anderen die dit lezen veel sterkte.
mvg henk
henk1665

Bericht door henk1665 »

we zijn weer een maand verder gebruik nog steeds 2x4 pillen bijwerkingen nagenoeg niet alleen pijn aan de 2de borstwervel omdat deze is ingekapseld door een tumor 1 nov tussencontrole daarna pas weer een scan. iedere dag is anders probeer er van te genieten tussen de pijn door. :|

wordt vervolgd sterkte voor iedereen.
henk
linda56

Bericht door linda56 »

Hallo iedereen,
ik neem nu reeds 14 maanden dit medicijn en sinds mei van dit jaar is er geen spoor meer van de tumoren. De bijverschijnselen zijn ook heel goed te verdragen en uit ondervinding weet ik dat ze minder worden hoe langer je de pillen neemt. Dus volhouden is de boodschap !
Groetjes
Linda
henk1665

Bericht door henk1665 »

dankje Linda dat geeft de mens hoop.
RonD

Bericht door RonD »

Geweldig nieuws Linda, ik heb de 'opdracht' om het minimaal een jaar vol te houden dus dit geeft de mens hoop.

Even dubbelcheck dat we het allemaal over hetzelfde medicijn hebben: Zelboraf = Vemurafenib = BRAF-remmer.

Ik gaf recent een update onder kopje 'net begonnen met Vemurafenib', maar volgens mij houden de meesten van ons toch alle updates onder behandeling bij.
Groeten en sterkte,

Ron
henk1665

Bericht door henk1665 »

goede morgen vanuit het AVL
Vorig week woensdag scan gedaan s'avonds opgebeld dat ik gelijk moest komen . (voor de scan had ik al tel contact gehad over klachten inde buik en keel) na aanleiding scan moest ik beslissen operen of niet nou dat kwam binnen besloten om toch te operen en verder met een stoma. de uitslag verder van de scan was een lichte groei. na de operatie is mijn tumor om de 2de borstwervel dusdanig pijn gaan doen dat nu alles op de pijn bestrijding is gericht.met de stoma gaat het verder gelukkig goed.en de pijn is nu onder controle.

henk.
RonD

Bericht door RonD »

Sterkte Henk, wat een k-zooi. Hou je taai.
Groeten en sterkte,

Ron
henk1665

Bericht door henk1665 »

goede morgen eergisteren thuis gekomen zonder pijn heb nu een pompje. de stoma heeft niets met de kuur zelboraf te maken, stomme pech kan een ieder overkomen. ga voorlopig door met de zelboraf. en heb mijn oncoloog dr Blank gevraagd of de ippi misschien weer te proberen is daar ik in het verleden een goede response had tot het mijn hypofhise aan tikte. en/of er zijn inmiddels andere middelen .want zolang ik op de been ben ben ik bereid alles uit te proberen .
de pijn van de tumor die om de tweede borstwervel zit is nu goed weg, en hoef mij zelf geen extra dosis toe te dienen. moet gewoon opletten wat wel en niet te doen.
mvg Henk :D :)
Plaats reactie