Zelboraf krijgt Europese goedkeuring voor behandeling van melanoompatiënten
De Europese Commissie heeft Zelboraf® (vemurafenib, daarvoor PLX 4032) goedgekeurd als geneesmiddel voor de behandeling van volwassen patiënten met een BRAFv600-gemuteerd inoperabel of gemetastaseerd (uitgezaaid) melanoom.
Voor meer informatie: zie website Stichting Melanoom.
Oproep vanuit stichting Melanoom
Hoewel het middel Zelboraf nu is goedgekeurd door de Europese Commissie moet er nog een besluit worden genomen door de minister van VWS voor vergoeding vanuit de zorgverzekering. Dit kan soms een tijd duren en de onzekerheden die dit meebrengt kunnen leiden tot verschillen in behandeling. Onze eerdere ervaringen met de invoering van het middel Yervoy heeft ons geleerd dat patiënten soms niet de juiste medische adviezen krijgen in deze overgangsperiode. Stichting Melanoom roept daarom op om goed te controleren of u in aanmerking komt. Mocht u gezien uw medische situatie wel in aanmerking komen voor een behandeling met Zelboraf of een test op BRAF mutatie en wordt dit toch niet aan u aangeboden neem dan contact op met Stichting Melanoom. (secretariaat@stichtingmelanoom.nl Dan kunnen wij u wellicht verder helpen en bij meerdere weigeringen dit aankaarten bij instanties om de problemen op te lossen.
Vemurafenib (Zelboraf) geregistreerd
Re: Vemurafenib (Zelboraf) geregistreerd
Hallo algemeen ,
Ik lees veel over eelt
heb vanochtend reactie gegeven, zie mijn tekst. Wat betreft voeten, de dermataloog heeft gezegd dan een pedicure machinaal voorzichtig dat eelt (bijwerking ) weg moet halen ik heb zelf last van één voet en 1 vinger met eeltuitgroei zit nu op de 12e kuur vemurafinib. Dus elke maand naar de pedicure, maak gelijk volgende afspraak zelf merk je wel of je soms eerder voor behandeling terug moet, je loopt dan mank en gevoelig enz.
gr charl en heel veel succes
Ik lees veel over eelt
heb vanochtend reactie gegeven, zie mijn tekst. Wat betreft voeten, de dermataloog heeft gezegd dan een pedicure machinaal voorzichtig dat eelt (bijwerking ) weg moet halen ik heb zelf last van één voet en 1 vinger met eeltuitgroei zit nu op de 12e kuur vemurafinib. Dus elke maand naar de pedicure, maak gelijk volgende afspraak zelf merk je wel of je soms eerder voor behandeling terug moet, je loopt dan mank en gevoelig enz.
gr charl en heel veel succes