Vemurafenib

jessicavdc

Re: Vemurafenib

Bericht door jessicavdc »

Hey Sandra

Ik krijg deze therapie in Brussel. Het nadeel is dat je 3 maanden moet wachten eer je een PET krijgt en dus eigenlijk niets weet.
De dosis Ipi is bij deze studie ook een stuk hoger dan dat ze normaal geven... Ik hoop dat het aanslaat. Vrijdag krijg ik mijn derde injecties en dan drie weken erna de laatste.

Fijn dat je je goed voelt met je pruik! Mijn haar valt nu nogal mee, ik zie het maar iemand anders niet. :-)

Groetjes!
jeroen

Bericht door jeroen »

Goedemorgen,

Heb woensdag een nieuwe voorraad pillen gehad. Ben nu dus net een maand bezig met vemurafenib.
Het werkte bij mij al na 2/3 dagen (knobbels werden al stuk kleiner). S100 waarde ook gedaald dus lijkt erop dat ze goed hun werk doen.
Tot nu toe weinig last van bijwerkingen. Hier en daar wat huiduitslag en beetje gevoelige voeten.
Succes iedereen!

Gr Jeroen
claudia69

Bericht door claudia69 »

hallo all,

Ik weet niet of t hier thuis hoort, maar ik ben nu ook een maand bezig met die medicijnen. Ik heb er toch wel bijwerkingen van, verbrand ontzettend snel zelfs met factor 50.. Plus ik heb iets waar ik nog niemand over gehoord heb. Ik plas sinds een week bruin-geel en heb ook last van bruine afscheiding, moet er zelfs tena-lady voor aan. Dit beangstigt me wel, ben ervoor naar huisarts geweest maar die wist t ook niet, de leverwaarde waren goed. Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor nieuwe voorraad medicijnen dus hoop dat hij me iets meer kan vertellen.
Als jij hier ook last van hebt mag je me ook ook pb sturen hoor.

gr claudia
rich

Bericht door rich »

Beste mensen,

Ik ben nu bijna 4 maanden bezig met Vemurafenib. In de eerste maanden had ik alleen last van een ruwe huid en bij blootstelling van de zon, een ernstige huidreactie. Nu heb ik de laatste weken veel last van haaruitval (hoofd en wenkbrauwen) en last van mij gewrichten (handen, benen), hebben jullie dezelfde ervaring of is het vreemd dat de bijwerkingen 3 maanden later komen?
Wel heb ik gemerkt dat het gebruik van (pure)kokosolie heel goed helpt tegen een ruwe huid, wellicht ook bij jullie.

Sterkte iedereen!
Frank

Bericht door Frank »

Rich,

Herkenbaar ..ik ben ook ruim 4 maanden bezig met Vemurafenib.
Gewrichtspijnen En lichte haaruitval, sinds kort.
Voor de gewrichtspijn heb ik vorige week een pijnstiller gekregen.
Ook in de zon geweest en iets te laconiek met smeren en hopla verbrand,
Ook in de schaduw oppassen en elk uur smeren , pet/hoed op!

Het beste,

Frank.
Sandra

Bericht door Sandra »

Hallo allemaal,

Vrijdag de uitslag gehad van de scan en ik ben stabiel gebleven !!!

Ben nu al 8 maanden bezig en mag dus nog 2 maand door, boven verwachting.
De bijwerkingen zijn elke maand erg verschillend, afgelopen maand weer wat zwaarder.
Gewrichtspijn, hoofdpijn en pijnlijke voetzolen, slik ibuprofen daarvoor. En de warmte
van 2 weken terug vreet enorm veel energie en inderdaad ook gelijk verbrand.

Volgende maand lekker even op vakantie, voor het eerst niet naar een warm land, nu
dus geen behoefte aan haha!!

Groetjes, Sandra
Marieke

Bericht door Marieke »

Dag beste allemaal,
Inmiddels slik ik sinds 1 mei jl. al zo'n 2 maanden Vemurafenib. En 't wonder gebeurde bijna onmiddelijk! Na 24 uur merkte ik dat de spanning op de voel- en zichtbare tumoren afnam - de pijn verminderde. Na 48 uur durfde ik 't tegen m'n man te zeggen, bang dat ik was dat 't 'tussen m'n oren' zat. En na nog een dag, dat de bulten zichtbaar kleiner werden, heb ik m'n 3 dochters ervan op de hoogte gebracht. Na ongeveer 2 weken slikken voelde ik helemaal niets meer van tumoren. Morgen ga ik voor de 3e keer een nieuwe voorraad pillen halen voor weer 4 weken, en krijg dan, naast 't weerkerende bloed afnemen en hartfilmpje, m'n eerste CT-scan! Wat ben ik benieuwd zeg! 'k Hoop natuurlijk dat er niets meer te zien is, maar 'k weet ook, dat het een tijdelijk iets kan zijn. Ik wil daarom ook vragen aan m'n arts, hoe snel de route naar Ipimilimab kan ingeslagen worden zodra de Melanoom de omweg (om Vemurafenib heen) heeft gevonden. De Melanoom zal dan behoorlijk snel gaan groeien, en dan moet je er, mijns inziens, rap bij zijn voordat je conditie achteruit holt. En een voorwaarde voor het starten met Ipi is een goede conditie!
Verder volg ik via Twitter o.a. @mnt_skincancer uit de US en daar las ik dat Dabrafenib als nieuw middel veelbelovend is. 'k Wil nu nog uitzoeken of er hier in NL een studie voor gepland staat. Als iemand er meer over weet, moeten we daar maar eens een nieuw onderwerp over starten.
De bijwerkingen die ik ervaar zijn goed te doen. De eerste dagen af en toe wat hartkloppingen en een rood hoofd. Maar dat ging weer over. Tintelende voetzolen af en toe. Maar dat is allemaal gelukkig niet erg. Wat ik lastiger vind is dat m'n huid als schuurpapier aanvoelt en m'n wenkbrauwen beginnen behoorlijk dunner te worden (what's next?). Ik ben me er wel van bewust dat ik het beslist niet wil inruilen voor de tumoren. Maar om een idee te geven van wat ik merk van het slikken - is dat eigenlijk het enige! O ja, en uitkijken voor de zon! Ik was voorzichtig, dacht ik. Maar tijdens een bewolkte dag fietsen over een Waddeneiland zonder pet of hoed leverde een verbrande hoofdhuid op, evenals blaren op m'n lippen ( en dat kwam echt niet door teveel praten ;) ). Dus 'k heb altijd smeermiddelen met factor 50 en een hoed of pet bij me. En een vakantie in Italië, waar een hittegolf heerste, heb ik wat eerder afgebroken, omdat ik slecht tegen die hitte kon en me constant liep te verstoppen voor de zon - en da's niet handig - en hier in NL is het heerlijk op dat vlak :D !
Alles bij elkaar ben ik dus erg blij! Geniet van alles om me heen - de junimaand met de prachtige natuur die uitloopt - lieve familie en vrienden om me heen - mooie boeken waaronder meer spiritueel getinte dan voorheen - iedere dag beweging zoeken (fietsen, wandelen, zwemmen) - nog een beetje werken tussen alles door (waar ik overigens helemaal gelukkig van word) - leuke vakantietripjes of weekendjes weg - lekker en vooral gezond eten (á la dr.Houtsmuller) in combinatie met de door m'n orthomoleculair arts voorgeschreven voedingssupplementen - voel ik me prima! En hoop dat natuurlijk zo lang mogelijk zo te houden.
Ik hoop dat het met jullie, mede-Melanoomgenoten, ook goed gaat. 'k Ben uiteraard benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen. Dus deel ze! Dan houden we elkaar op de hoogte!

Van @omdenken: geluk kun je vermenigvuldigen door het te delen (Pim van Batenburg)

Groeten, Marieke
Hein

Bericht door Hein »

Dag Marieke,

Ik moest na de Vemurafenib één maand 'afkicken' eer ik met Yervoy mocht beginnen.

Hein
jeroen

Bericht door jeroen »

Beste allemaal,

Gisteren weer voor controle naar AvL geweest.
S100 waarde was normaal. Nu 3 maanden bezig met vemurafenib. Weinig bijwerkingen. Alleen inderdaad net als de rest goed uitkijken voor de zon. 1 keer vergeten lippen in te smeren en bingo ;)
Verder wat lichte huiduitslag en af en toe wat zere voeten sochtends. Wel behoorlijk wat haar uitgevallen vanaf de 2e maand.
Allemaal goed mee te leven! Vooralsnog dus nog doorgaan met de pillen. Hoorde dat in Nederland iemand ze al 17 maanden slikt en nog steeds "ongoing" is.
Succes allemaal!

Gr Jeroen
Sandra

Bericht door Sandra »

Hallo allemaal,

Hoe is het met iedereen?

Na een heerlijke vakantie heb ik vorige week weer een scan gehad.
Na 10 maanden vemurafenib zijn er nu toch 3 tumoren rondom mijn luchtpijp iets gegroeid.
Die in mijn lies is verdwenen! Ik ga nog door met de medicijnen, het remt toch nog steeds.

De bijwerkingen zijn nog steeds acceptabel, hoewel mijn eetlust en energie steeds minder worden.
In deze 10 maand ben ik 9 kilo afgevallen, beetje veel van het goede, dus morgen begin ik met nutridrink.
De pijnlijke voetzolen blijven en ik haal af en toe zelf voorzichtig wat eelt weg en wissel 3 x per dag met schoenen.

Dus we gaan er weer voor, op naar maand 11 !!
Heeft iemand misschien nog tips om wat meer energie te krijgen?

Groetjes, Sandra
Plaats reactie