studie combi Trametinib en Dabrafenib
Re: studie combi Trametinib en Dabrafenib
Hoi Ben,
dat is Violeta Astratinei. Woont in Nederland, bestuurslid MPNE en oprichter van Melanoma Romenia.
Ik heb gevraagd of er PFS of OS bedoeld werd, zoals je hier correct aan gaf.
Er werd live gepost van op de ASCO-meeting.
Ik vertrouw niemand zo hard uit de melanoomwereld (zelfs opgeteld) als Bettina Ryl en Violeta Astratinei. Blindelings.
Maar dat had misschien idd duidelijker kunnen zijn.
(daarbuiten vind ik sowieso PFS en OS in deze situatie een beetje 'raar' want de inhibitors werken enkel zolang je ze inneemt. Meteen er na stoppen ze, blijven niet doorwerken dus is de PFS in dit geval van te veel andere factoren afhankelijk)
dat is Violeta Astratinei. Woont in Nederland, bestuurslid MPNE en oprichter van Melanoma Romenia.
Ik heb gevraagd of er PFS of OS bedoeld werd, zoals je hier correct aan gaf.
Er werd live gepost van op de ASCO-meeting.
Ik vertrouw niemand zo hard uit de melanoomwereld (zelfs opgeteld) als Bettina Ryl en Violeta Astratinei. Blindelings.
(daarbuiten vind ik sowieso PFS en OS in deze situatie een beetje 'raar' want de inhibitors werken enkel zolang je ze inneemt. Meteen er na stoppen ze, blijven niet doorwerken dus is de PFS in dit geval van te veel andere factoren afhankelijk)
Vertrouwen is goed, maar controle is beter. Als iemand, autoriteit of niet, stelt dat b.v. de PFS t.o.v. recente gegevens met meer als een factor 2 is toegenomen gaan bij mij de alarmbellen af.Tom schreef: Er werd live gepost van op de ASCO-meeting.
Met name in dit soort live communicatie kan er het e.e.a. fout gaan. Daarom zie ik het liefst een bronvermelding.
Kan niet goed volgen wat je hier mee bedoelt. Waar komt je aanname vandaan dat er gestopt wordt met de inname? Wat bedoel je precies met "deze situatie"?Tom schreef:(daarbuiten vind ik sowieso PFS en OS in deze situatie een beetje 'raar' want de inhibitors werken enkel zolang je ze inneemt. Meteen er na stoppen ze, blijven niet doorwerken dus is de PFS in dit geval van te veel andere factoren afhankelijk)
Het doel van b.v. dit onderzoek is vast te stellen wat het effect is van de inname van de middelen in vergelijking tot niet ingrijpen, het toedienen van een placebo of het toedienen van een ander werkzaam middel.
Hoe lang het gemiddeld duurt totdat de ziekte alsnog voortschrijdt (PFS) of hoe lang het gemiddeld duurt totdat iemand overlijdt nadat de ziekte weer progressie vertoont.
Overigens hebben de heren Kaplan en Meier een methode ontwikkelt om ontbrekende data (b.v. het wegvallen van een patiënt om wat voor reden dan ook) alsnog in dit soort statische berekeningen op te kunnen nemen.
Zie : http://os1.amc.nl/wikistatistiek/index. ... al_analyse of http://www.cancerguide.org/scurve_km.html
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563
vandaag nog eens bloedonderzoek gehad: alles prima in orde.
+ we zitten blijkbaar in maand 26 al ipv 23
zus is de 2de langste in de studie bij hem
+ we zitten blijkbaar in maand 26 al ipv 23

zus is de 2de langste in de studie bij hem
scanners gehad vandaag: alles stabiel!
nog 1 tumor (of litteken/dood weefsel) op de lever van 7,7mm
nog 1 tumor (of litteken/dood weefsel) op de lever van 7,7mm
dankjewel!!
gefeliciteerd Tom! Goed nieuws kunnen we altijd gebruiken!
Dag Tom,
Wat een fantastisch nieuws!! Goed om te horen!
Groeten,
Barbara
Wat een fantastisch nieuws!! Goed om te horen!
Groeten,
Barbara
vandaag bloedonderzoek gehad
bloeddruk opnieuw veel te veel, ondanks 30mg medicatie
nu een 24u-meter om de bloeddruk dag en nacht te meten
als hij zo hoog blijft, moet er volgens protocol gesleuteld worden aan de dosis
hopelijk komt het niet zo ver
bloeddruk opnieuw veel te veel, ondanks 30mg medicatie
nu een 24u-meter om de bloeddruk dag en nacht te meten
als hij zo hoog blijft, moet er volgens protocol gesleuteld worden aan de dosis
hopelijk komt het niet zo ver
Dag Tom,
Hoe is het intussen met de bloeddruk? Is deze weer wat gestabiliseerd? Hopelijk alles weer oké!
Groeten,
Barbara
Hoe is het intussen met de bloeddruk? Is deze weer wat gestabiliseerd? Hopelijk alles weer oké!
Groeten,
Barbara