Drie alternatieve behandelingen

Plaats reactie
Tom

Drie alternatieve behandelingen

Bericht door Tom »

Heeft er iemand informatie over volgende alternatieve behandelingen of zelfs geprobeerd?

- Cannabis(olie)
- Dichloorazijnzuur (doorgaans afgekort tot DCA)
- Soursop (ofte guanabana ofte Durian Belanda)

(Heb ergens de links naar de artikelen, ik zoek even)
marti

Re: Drie alternatieve behandelingen

Bericht door marti »

Je vraagt om gebruik van drie producten:
cannabisolie, het is algemeen bekend dat dit helpt symptomen te verlichten van pijn, spierspasmen bij MS en misselijkheid bij Aids. Het is niet bekend dat dit kanker kan genezen.
Dichloorazijn- een product dat ernstige bijwerkingen kan geven, en wat niet gebruikt kan worden zonder medische controle.
Soursop of zuurzak, is een heerlijke vrucht die je kunt kopen op markten van tropische producten.

Er zijn veel alternatieve therapieën bekend, en geprobeerd, maar er is (nog) geen wetenschappelijk bewijs dat dit werkt. Voordat je begint aan een alternatieve therapie is dat altijd beter te bespreken met je behandelend arts. Niet alle alternatieve therapie is "baat het niet, het schaadt niet"en je zou je altijd moeten afvragen of het de behandeling/gezondheid kan schaden.

Marti
Tom

Bericht door Tom »

hoi marti,

bedankt voor je berichtje!

- ivm de cannabis: niet 'zomaar' roken maar gebruiken als geneesmiddel
Wetenschappers ontdekken: Cannabis kan uitzaaiingen in vele agressieve kankers stoppen
www.huffingtonpost.com

Wetenschappers van het California Pacific Medical Center, hebben ontdekt, dat een bestanddeel (afgeleid van cannabis) uitzaaiingen in allerlei agressieve kanker kunnen veranderen veranderen en de ziekte stoppen.
Het team van wetenschappers is inmiddels begonnen met het synthetiseren van het werkzame bestanddeel, in een poging om de stof sterker te maken.
- DCA zuur: idd de meningen zijn erg verdeeld en de neveneffecten niet te onderschatten. Je leest tegenstrijdige dingen dus ik weet het niet goed..
http://www.fonteine.com/dca_kanker.html

- soursop
http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/03/nat ... kP0MigVej0
marti

Bericht door marti »

Op het internet heb ik de site van het California Pacific Medical Center opgezocht en de door je genoemde studie die in de krant is gepubliceerd:In de cannabis-studie van dit Center staat in de bijlage voor alternatieve medicijnen een overzicht en conclusie van de studies :

In het laboratorium heeft cannabis aangetoond dat het kankercellen doodt, maar er is geen bewijs dat cannabis effect heeft op het immuunsysteem om het lichaam te helpen kanker te bestrijden.

Op dit moment er niet voldoende bewijs om de patienten cannabis te laten inhaleren of innemen voor kanker-gerelateerde symptomen of bijwerkingen van de kanker therapie.

Zoals ik al eerder schreef; er zijn legio alternatieve therapieën, maar zolang er (nog) geen wetenschappelijk bewijs bestaat dat dit werkt, blijft ook de keuze om dit te gebruiken een persoonlijke keus. Vraag altijd bij de behandeld arts of je dit kunt gaan gebruiken.

Marti
Tom

Bericht door Tom »

Hey Marti,

ontzettend bedankt voor je kijk op de dingen.
Absoluut, zonder dat een medisch 'bewijs' is, blijft het een stap in het duister. We leggen zeker altijd alles voor bij de oncoloog, waarbij we meestal een lachje krijgen. Blijven we toch geloven in iets alternatief zullen we ook iemand raadplegen die ons kan begeleiden.

nogmaals bedankt voor je berichtje!
xjojox

Bericht door xjojox »

Hallo Tom,
Mijn moeder heeft wel een tijdje cannabis olie gebruikt (ongeveer 3 maanden), maar merkte dat het wat deed.
Nicole

Bericht door Nicole »

Hallo Tom,

Ik heb wel goede verhalen gehoord over hennepolie en 'remissie' of stilstand veroorzaken bij kanker! Daarnaast is er bewijs (wetenschappelijk bewijs Marti ;-)) dat Iscador (maretak) erg goed werkt om groei te stoppen bij melanoom kanker. Dit is via een NTTA (Niet Toxische Tumor Arts) te verkrijgen. Het zijn ampullen die je zelf met injectie naald in je buik vet (of elders) kunt zetten. Het is een systemisch middel dat je eigen immuunsysteem ondersteunt in het bestrijden van (melanoom)kanker.

Wat ook ondersteunend werkt bij melanoomkanker is koffie klisma's. Daarover kun je ook van alles vinden zoals bijv. Gerson therapie (uit Amerika). Wellicht kun je dingen combineren, regulier samen met alternatief. Altijd in overleg natuurlijk met je behandelend arts omdat het elkaar moet versterken niet tegenwerken. En alleen als jij je er goed bij voelt. Je kunt voor alternatieven mijn voorstel txt lezen als je wilt..
Succes!!

ps: veel alternatieven zijn nooit wetenschappelijk onderzocht omdat de heersende KWF's en de farmaceutische industrie er geen geld voor wil vrijmaken, dus dan kun je altijd blijven zeggen dat het niet bewezen is (en dus niet werkt) maar het feit is dat het nooit onderzocht is! Volgens mij is dat heel iets anders.

Met lieve groet Nicole
marijke

Bericht door marijke »

Hallo Nicole,

Je weet heel wat van de alternatieve behandelingen af, zelf ben ik er niet mee bekend, maar ik weet wel dat onderzoek en wetenschappelijk bewijs een zeer moeilijke materie is. Er spelen bij een onderzoek zoveel dingen/omstandigheden enz. mee. Wat je schreef over het KWF vond ik daarom wel een beetje kort door de bocht.
Hier werken ook veel ex-kanker patienten en mijns inziens heeft het KWF het toch wel het beste voor met de mogelijkheden tot genezing en overleving van de mensen met kanker. Misschien bedoelde je het niet direct zo, als dat je het schreef, maar ik wilde toch even reageren, omdat ik zelf nog steeds blij ben met wat het KWF doet voor ons.

Ik wens jou ook het beste voor de toekomst,
Groetjes, Marijke
Plaats reactie