Wachttijd operatie

Plaats reactie
swanw

Wachttijd operatie

Bericht door swanw »

Hallo,

er is bij mij een melanoom ontdekt met een dikte van 1,9mm, is ingedeeld in stadium 2A. Ik zit nu te wachten op een oproep voor een operatie voor extra weefsel weghalen en een poortwachterklieronderzoek in mijn lies. Melanoom zat op achterkant been. Ik zit bij het AVL in Amsterdam, helaas hebben zij daar een wachttijd van 2-5 weken. Wie heeft ook lang moeten wachten op de operatie?
angela

Re: Wachttijd operatie

Bericht door angela »

Hoi

Bij mij is een melanoom van 1,2 mm weggehaald op mijn linkerschouder. Hij is 8 oktober verwijderd en op 22 oktober kreeg ik hiervan de uitslag. Vrijdag 25 oktober had ik eerste afspraak in het AVL. Daar zeiden ze ook dat er een wachttijd van 2 tot 6 weken was. Uiteindelijk ben ik op 3 december geopereerd.
Volgens veel sites moet de operatie binnen 6 weken plaatsvinden, maar ik heb dit extra nagevraagd bij het AVL, en dit hoeft niet perse volgens hen.
Dus een lange wachttijd is mi normaal bij het AVL. Sterkte met wachten.
swanw

Bericht door swanw »

Hoi angela,

wat duurt dat wachten lang he, het geeft mij zo'n onzeker gevoel. Ik wil zo snel mogelijk onder het mes, maar ja dat wil natuurlijk iedereen.

Hebben ze bij jouw ook het poortwachtersonderzoek gedaan? Hoe gaat het nu met je?
marti

Bericht door marti »

Mij werd destijds meegedeeld dat "iedereen in dit ziekenhuis kanker had" en dat de wachttijd ( 6 - 8 weken) voor iedereen was. Ik was zo geschokt en ongerust ( was ook geen forum waar ik vragen kon stellen, en er was minder info dan nu) , en heb mij aangemeld in een ander melanoomcentrum (ziekenhuis 2),.Hier werd mij uitgelegd dat dit wachten niet erg zou zijn: omdat de hoofdmotor van " het kwaad" weg was, de volgende procedure kon best wachten. Een geruststellende uitleg vond ik dit.

Toch was ik enorm opgelucht toen ik na 7 dagen een oproep kreeg en heb dit met beide handen aangegrepen. Achteraf gezien had het best later gekund en had ik rustig kunnen wachten in ziekenhuis 1, maar ik heb deze kans met beide handen aangegrepen.

Je kunt , volgens mijn informatie, rustig afwachten, het melanoom is weg, wat rest is het poortwachtklier onderzoek en voor de zekerheid weghalen van een groter gebied.

Sterkte, wachten valt zwaar
Marti
angela

Bericht door angela »

Ik ben 3 december geopereerd in het AVL. Dat was inderdaad poortwachtersonderzoek. Er zijn in totaal 4 klieren verwijderd.
Twee weken later de uitslag, alle klieren waren schoon. Het gaat nu wel redelijk. Gevoel achterkant bovenarm is nog niet helemaal terug, en de zenuwpijn die ik had, is gelukkig weg. Geestelijk gaat het nog niet helemaal goed hoor. Als ik nu ergens iets voel, dan is er gelijk de angst of het niet uitgezaaid is. Maar hier wordt hard aan gewerkt. Ik hoop dat de angst met de tijd een beetje naar de achtergrond verdwijnt.
Plaats reactie