Hallo Allemaal,
Aangezien ik bekend ben met een melanoom, vond ik het raadzaam dat mijn echtgenoot zich ook eens een keer liet checken.
Ik heb dit gevraagd bij mijn dermatoloog en bij diverse particuliere klinieken.
In Nederland is dit niet toegestaan, zonder verwijzing van de huisarts.
Wij wilden het onderzoek zelf betalen, maar het was niet mogelijk.
Ik heb gisteren een z.g. total bodyscan ondergaan in Duitsland en mijn man heeft daar een huidcheck laten doen, kosten € 180,00.
Ik ben bij het onderzoek geweest en was verbaasd hoe grondig dat gebeurde, zelfs de slijmvliezen in de mond werden nagekeken ! en de genietaliën werden zelfs onderzocht.
Ook zouden er foto's worden gemaakt van een plekje of plekjes welk aandacht zouden behoeven.
In het geval van mijn man was dit niet nodig. Het onderzoek vond plaats even over de grens in Gronau.
Ik kan mij voorstellen, dat er wellicht meerdere mensen behoeften hebben aan een huidcheck, vandaar deze posting.
Ineke
Huidcheck in Duitsland
Re: Huidcheck in Duitsland
Hoi, helemaal mee eens. Ik heb ook een total body scan laten doen daar en het huidonderzoek niet genomen, dacht dat ik een tekenbeet en Lyme had. Ik vond het huidonderzoek niet nodig. Achteraf stom natuurlijk, want uiteindelijk had ik wel een melanoom. Nu komen de onderzoeken toch weer van pas, bij weer een nieuwe internist die in het dossier keek en zei: Ja adenoom komt veel voor... Kon ik hem wel vertellen dat de tumor op mijn bijnieren er in dec 2012 nog niet was. Daar keek hij van op en wilde meteen een pet/ct scan om te zien of de tumor op de bijnieren dan ook aankleurde. Vroeg of ik de cd mee wilde nemen om in te laten scannen. Heb ik hem uitgelegd dat de vorige internist die nu naar een ander ziekenhuis is dat ook vroeg, en ik ze ook gebracht heb.... Of ik ze nog een keer kan brengen hahahaha. Maar als je toch naar Duitsland gaat, doen dat onderzoek. Ik was een stommerd..... Groet dees
-
Re: Huidcheck in Duitsland
Hallo Rico,
Begrijp niet wat je bedoelt.
Zoals ik heb aangegeven, is het in Nederland niet toegestaan om voor een check naar de dermatoloog te gaan.
Er moet een verwijzing zijn van de huisarts.
Dus als jij als voorzorg eens een huidcheck wilt laten doen, kan dit niet in Nederland, behoudens als jij van de huisarts een verwijzing krijgt.
Misschien zijn er wel huisartsen die dit doen, maar onze huisarts doet dit niet.
Ik begrijp alleen niet, wat het probleem is als jij dit zelf betaalt, maar helaas het is uitdrukkelijk verboden, dus dan moet je zoiets laten doen waar het wel kan en in ons geval was dit in Duitsland.
Daar ik een bodycheck wilde laten doen, is mijn man meegegaan voor de huidcheck ( heeft hij gelijk gereden ).
Ineke
Begrijp niet wat je bedoelt.
Zoals ik heb aangegeven, is het in Nederland niet toegestaan om voor een check naar de dermatoloog te gaan.
Er moet een verwijzing zijn van de huisarts.
Dus als jij als voorzorg eens een huidcheck wilt laten doen, kan dit niet in Nederland, behoudens als jij van de huisarts een verwijzing krijgt.
Misschien zijn er wel huisartsen die dit doen, maar onze huisarts doet dit niet.
Ik begrijp alleen niet, wat het probleem is als jij dit zelf betaalt, maar helaas het is uitdrukkelijk verboden, dus dan moet je zoiets laten doen waar het wel kan en in ons geval was dit in Duitsland.
Daar ik een bodycheck wilde laten doen, is mijn man meegegaan voor de huidcheck ( heeft hij gelijk gereden ).
Ineke