In oktober is er een melanoom weggehaald, dikte 1,2 mm. Twee weken geleden zijn er twee poortwachtersklieren verwijderd. Deze waren schoon.
De snijvlakken waren al schoon bij het weghalen van het melanoom. Twee keer bloed geprikt op tumormarkers, beide keren was het bloed goed.
Goed nieuws dus, maar ik blijf gewoon angstig. Is er een kans dat het melanoom toch is uitgezaaid ondanks dat de poortwachtersklieren schoon waren?
Ik blijf gewoon bang dat er uitzaaiingen ergens anders in het lichaam zitten. Wat zijn bijvoorbeeld de eerste klachten als er uitzaaiingen in het hoofd zitten? Of de eerste klachten bij een uitzaaiing in de lever. Iedereen in mijn omgeving is hartstikke blij, en voor hen is het nu klaar. Maar voor mijzelf ben ik er nog niet.
Poortwachtersklieren schoon
Re: Poortwachtersklieren schoon
Dag Angela,
Ik ben mij aan het voorbereiden op het gesprek met de oncoloog over de uitslag van het schildklieronderzoek.
Bij mij is begin okt. Een melanoom verwijderd. Pas vorige week eindelijk de re excisie en dus schildwachtprocedure.
Ik ga er zo vanuit dat er geen uitzaaiingen zijn. Maar tegelijkertijd .. En dan... een melanoom blijft onvoorspelbaar......
Ik ben mij aan het voorbereiden op het gesprek met de oncoloog over de uitslag van het schildklieronderzoek.
Bij mij is begin okt. Een melanoom verwijderd. Pas vorige week eindelijk de re excisie en dus schildwachtprocedure.
Ik ga er zo vanuit dat er geen uitzaaiingen zijn. Maar tegelijkertijd .. En dan... een melanoom blijft onvoorspelbaar......