Start behandeling ipilimumab

Anita

Start behandeling ipilimumab

Bericht door Anita »

Maart 2009 is er bij mij melanoom geconstateerd op mijn linkerbeen. Diepte 3,5. Na de chirurgische verwijdering gestart met interferon gedurende een jaar. Dit was een zwaar jaar, continu moe, misselijk en een grieperig gevoel, maar toch doorgezet. Hierna de gebruikelijke follow-up en vorig jaar kreeg ik te horen, nu hoeft het nog maar 1x per jaar, dus grote opluchting. Afgelopen augustus moest ik plotseling bloed ophoesten. Op de gebruikelijke longfoto was niets te zien, maar mijn huisarts vertrouwde dit niet en verwees me door voor een ct-scan. En helaas, longmetastasen... Gelijk gestart met dacarbazine, maar vorige week kreeg ik te horen dat het niets had geholpen. Nu moet ik aanstaande woensdag starten met ipilimumab. Ik zie er ontzettend tegenop, zeker na het lezen van de folder met de mogelijke bijwerkingen. Graag zou ik dan ook de ervaringen willen horen van anderen.
Groeten,
Anita
Paladium

Re: Start behandeling ipilimumab

Bericht door Paladium »

Hoi Anita,

Wat een verhaal zeg. Hoop dat het allemaal goed gaat komen en dat b.v. Ipi daar een goede start voor is.
Je kunt op de forum in de sectie "melanoom" de ervaringen van lotgenoten tegenkomen in relatie tot Ipilimumab.

Wat de bijwerkingen betreft is het simpel: bij de geringste twijfel direct contact opnemen met het ziekenhuis.
De vervelende scenario's kunnen ontstaan wanneer er niet adequaat en tijdig op afwijkingen wordt ingegrepen.
Dus beter een keer teveel dan te weinig aan de bel trekken.

Heel veel sterkte en succes,
Ben

P.s. bedoel je met "diepte 3,5" een dikte van 3,5mm?
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563
Anita

Bericht door Anita »

Dank je wel Ben, ja de oncoloog heeft me benadrukt dat ik inderdaad bij het minste gelijk contact moet opnemen. Maar ik hoop natuurlijk dat het niet hoeft?
Flower2014

Bericht door Flower2014 »

Hoi Anita,

Waar wij ons maar aan vasthielden, was het feit dat als je de bijsluiter van paracetamol bekijkt, je ook niet goed wordt van de lijst met mogelijke bijwerkingen.

Mijn vriend heeft vorige week zijn laatste kuur ipillimumab gekregen en heeft eigenlijk helemaal geen last van bijwerkingen gehad. Alleen na de laatste kuur een heel klein beetje uitslag op zijn pols.

Heel veel succes alvast, ik hoop dat de behandeling aan zal slaan.
Het is niet niks wat je al hebt moeten doorstaan.
Paladium

Bericht door Paladium »

Anita schreef:Dank je wel Ben, ja de oncoloog heeft me benadrukt dat ik inderdaad bij het minste gelijk contact moet opnemen. Maar ik hoop natuurlijk dat het niet hoeft?
Uiteraard! Zullen voor je duimen.
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563
Paladium

Bericht door Paladium »

Hoi Anita,

Als het goed is heb je vandaag voor de eerste keer aan het Ipi-infuus gehangen.
Hoop dat het allemaal van een leien dakje ging.

Sterkte en success,
Ben
Anita

Bericht door Anita »

Goedemorgen,

Gelukkig is tot nu toe alles heel goed meegevallen, ik heb nergens last van en hoop natuurlijk dat het zo blijft.

Groetjes,
Anita
Flower2014

Bericht door Flower2014 »

Dat is fijn om te lezen Anita!

Groetjes,
Ilona
Tom

Bericht door Tom »

we hopen mee Anita!
annie

Bericht door annie »

Hoi Anita,

fijn om te lezen dat het allemaal mee valt. Zet hem op!!

Heel veel sterkte, Groetjes Annie
Plaats reactie