Overgang van inhibitors naar Ipilimumab

Paladium

Re: Overgang naar Ipilimumab

Bericht door Paladium »

G Hoornweg schreef: Even een hart onder de riem sterkte allemaal

Greet
Dank je meid!
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563
Paladium

Bericht door Paladium »

Hoi lotgenoten,

Toch nog even voor degene die in de toekomst net zoals mij de overgang maakt van inhibitors (Dabrafenib\Trametinib) naar immunotherapie (Ipilimumab).
Met het staken van de inhibitors stopt ook vrijwel direct de werking van deze middelen. Het enig zinnige dat je vanaf dat moment mag veronderstellen is tumorgroei tot aan het moment dat de immunotherapie al dan niet geacht wordt aan te slaan.
Bij deze de groei zoals bij mijzelf waargenomen. In hoeverre dat representatief is voor iedereen die de inhibitors moet/gaat staken is mij niet duidelijk. Het kan in ieder geval enig gevoel voor wat te verwachten geven.

Heb al vaker gehoord dat onder invloed van de inhibitors in de tijd gezien de signaaldruk om toch tot celdeling te komen toeneemt. Op het moment dat dan de inhibitors worden gestaakt leidt die verhoogde signaaldruk tot een explosieve groei. In mijn geval is de tumordiameter die met de inhibitors in 4 maanden/16 weken tijd is afgebouwd (22 - 14 = 7 mm) in goed 11 weken weer teniet gedaan. Na die 11 weken was de diameter 23 mm.

Eens kijken wat de scan van de 20e a.s. laat zien.

Sterkte en geluk,
Ben
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563
Henk47

Bericht door Henk47 »

Hallo lotgenoten,
Afgelopen vrijdag ben ik geweest voor de scan na afloop van de ipi-infusen. De uitslag daarvan is dat de tumoren stabiel zijn gebleven. Alleen is er een nieuwe verdachte plek op mijn rug zichtbaar, deze zit net onder de huid rechts van mijn linkerschouderblad. Of dit een melanoom zal zijn kon de arts nog niet bepalen. Er wordt verder naar gekeken over 4 weken. Dan wordt er weer een nieuwe scan gedaan. Omdat de tumoren stabiel waren krijg ik nog geen andere medicatie. De volgende scan zal moeten bepalen hoe verder. Indien de tumoren gegroeid zijn, krijg ik dan het eerste infuus met pembrolizumab. Afwachten dus tot 6 februari bij de scan.

Groet,
Henk
Paladium

Bericht door Paladium »

Hoi Henk,

Dan lijkt het er voorlopig dus op dat het goed nieuws is. Men ziet dit dan waarschijnlijk als een scenario 2 of 4 situatie.
Zullen duimen dat er de volgende ronde krimp te zien is en de verdachte plek loos alarm blijkt te zijn.

Sterkte en geluk,
Ben
Tom

Bericht door Tom »

Paladium schreef: Heb al vaker gehoord dat onder invloed van de inhibitors in de tijd gezien de signaaldruk om toch tot celdeling te komen toeneemt. Op het moment dat dan de inhibitors worden gestaakt leidt die verhoogde signaaldruk tot een explosieve groei.
Heb ik jammer genoeg ook gehoord. Ik ga het eens vragen aan de ons komende vrijdag.
Hoe lang na het stoppen van de combi krijg je de anti-Pd1?
Paladium

Bericht door Paladium »

Hoi Tom,

Volgens mij ben je ietsje in de bonen ;) Ben afgelopen oktober gestopt met de inhibitors, overgegaan op Ipi en we zijn nu in afwachting van de tweede scan na het voltooien van de kuur.
Wat daarna komt weet ik nog niet. Zal afhangen van wat er op deze scan te zien is. Alle opties staan nog open.

Sterkte en geluk,
Ben
Tom

Bericht door Tom »

Hoi Ben,

sorry mijn vraag was slecht gesteld want dat zinnetje was aan Rick gericht :)
Want ik ken natuurlijk je traject! We duimen met z'n allen op 20/01!

Groetjes
Tom
Paladium

Bericht door Paladium »

Tom schreef:Hoe lang na het stoppen van de combi krijg je de anti-Pd1?
Indien je in het algemeen doelt op de tijd die er tussen staken inhibitortherapie en starten immunotherapie ligt was dat in mijn eigen geval 3 dagen maar ik heb ook een week voorbij zien komen. Relatief kort dus. Die tijd is blijkbaar nodig om alles wat met de inhibitor(s) te maken heeft uit het lichaam te af voeren.
Zelf ervaren dat deze termijn aardig klopt toen na staken inname Dabrafenib de heftige koorts die staken noodzakelijk maakte ook ging liggen.
Verder meende ik een week na het definitief staken van de inhibitors waar te nemen dat de door mij ervaren grauwsluier a.g.v. van de medicijnen ook was verdwenen.
G Hoornweg

Bericht door G Hoornweg »

Goedemorgen Allemaal,

Er brand iedere avond kaarsje voor jullie hoor

Lieve groetjes Greet
annie

Bericht door annie »

hoi typen erg vermoeiend maar wilde graag iets laten horen meer uitz in hersenen en extra med erbij 26 dec epile aanval gehad en met ambu naar zh gegaan helemaal van de wereld knap wel weer wat op moet vrijdag weer heen voor de pd1 en nivolumab

veel liefs Annie
Plaats reactie