Alternatieve en complementaire behandelingen

Behandelingen van een melanoom
Plaats reactie
Alan

Alternatieve en complementaire behandelingen

Bericht door Alan »

Hallo,

zijn jullie bekend met, of hebben jullie ervaring met efficiënt bewezen complementaire therapieën?
Zoals:
Vitamine C intraveneus om de melanoom te vernietigen dmv waterstof peroxide, de oxidatieve tolerantie van de melanoom is lager dan van normale cellen, dus die blijven ongemoeid.
Curcumine
Mebendazol, te koop bij de drogist als wormenkuur, hier het onderzoek: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18667591
gcmaf, nogal controversieel en weinig resultaten te vinden op internet.

Ook zijn cannabisolie en vitamine C heel goed tijdens chemotherapie en maakt het veel draaglijker - vitamine C intraveneus is zelf met de juiste spullen of door de huisarts toe te dienen, alleen is het even zoeken naar de juiste formule, steun van het ziekenhuis hoef je in ieder geval niet te verwachten.
KeesdeGraaf

Re: Alternatieve en complementaire behandelingen

Bericht door KeesdeGraaf »

Hallo Alan,

Er is altijd veel onduidelijkheid over alternatieve therapieen bij kanker. Bewijsvoering is vaak schaars of discutabel.
Daarom ben ik er persoonlijk altijd huiverig voor geweest. Je hoort nogal eens dat ze veel geld kosten en dat de effecten nihil zijn.
Wat ik gezien heb op televisie en in mijn persoonlijke omgeving zou ik bijvoorbeeld nooit beginnen aan vitamine C injecties. Een kennis van me heeft het gedaan en het resultaat was: heel duur en effect nul. Hij is intussen overleden.
Dat cannabis helpt als pijnbestrijder bij bepaalde ziektes is algemeen bekend.
Wat is jouw persoonlijke ervaring? Ben jij een melanoompatient die deze therapieen succesvol heeft geprobeerd?
Ik ben van mening dat we alternatieve theapieen serieus moeten nemen, maar dan wel op basis van gedegen wetenschappelijke onderzoeken.

groet

Kees de Graaf
Alan

Bericht door Alan »

Hallo Kees,

Helaas een metastasegeval in de familie (m'n pa) :( hij wou niet naar de dokter voor die vlek onder de voet. We vechten er voor. De buikoperatie heeft gezorgd voor infecties.

Ook met goedgekeurde medicijnen gaan er nog steeds veel mensen dood omdat het niet aanslaat, of door de (chemo)bijwerkingen.
Jammer dat de Vitamine C niks heeft uitgehaald bij uw kennis, maar er is veel bewijsvoering voor dat het werkt, het ruimt bijvoorbeeld alle kapotte DNA op bij japanse mensen die na de tsunami bloot werden gesteld aan radioactieve straling.
Alternatief klinieken proberen er rijk mee te worden helaas, vitamine c infuus is 100 euro per behandeling, ik probeer m'n pa te overtuigen het zelf of door de huisarts te laten doen, het stofje is bijna gratis, 30 gram per behandeling.

www.mediwiet.nl schrijft dat er bewijs is dat cannabis kanker kan genezen, maar niet in een vergevorderd stadium, ook staan er veel verhalen van mensen naast, waar ikzelf ook veel waarde aan hecht.

En dan mebendazol, gaan we ook proberen, m'n zus heeft het al gehaald bij de drogist, maar m'n pa is bang dat het gaat botsen met de gentherapie. De VS heeft het zonder opgegeven reden uit de handel gehaald.
Gerson therapie kijken we ook naar door deze verhalen: http://gerson.org/case/case0.php?case=33

Dit gaan we ook proberen, chaga is makkelijk te verkrijgen:
http://suite101.com/article/mushrooms-c ... ss-a314621
In another study published in the Journal of Ethnopharmacology in January 2009 the headline was “Potential anticancer properties of the water extract of Inonotus [corrected] obliquus by induction of apoptosis in melanoma B16-F10 cells. To cut through the medical terminology lesson, “This study showed that the water extract of Inonotus obliquus mushroom (Chaga) exhibited a potential anticancer activity against B16-F10 melanoma cells in vitro and in vivo through the inhibition of proliferation and induction of differentiation and apoptosis of cancer cells."
hurariu

Bericht door hurariu »

Vitamine C in hoge doses schijnt niet veel te helpen bij melanomen, las ik. Waarom weet ik niet. Kijk bij de site van dhr. Beunk
Plaats reactie