hoi iedereen,
Allereerst een dankjewel dat ik via deze weg mijn verhaal kwijt kan.
Ik zit namelijk met een verheven paarse vlek op mijn schouder dat sinds ong. een 4tal maanden een rare rand begint te krijgen. De vlek en de rand zijn nog rond maar de rand verandert van kleur. Deze wordt lichter en lichter van kleur tot ie weg is om daarna terug te komen. De 'verheven kern' blijft volgens mij hetzelfde in zowel kleur als vorm. Daarom besloot ik naar huisarts te gaan, die stelde mij min of meer gerust door te zeggen dat ie denkt dat er niks aan de hand is. Maar toch doorverwezen naar de dermatoloog voor verder onderzoek.
Vandaag eerste controle gehad onder de dermatoscoop en hij vond de vlek 'niet normaal' en dat er ongewoon veel bloedvaatjes zijn in de vlek? Deze heeft mij echt zenuwachtig gemaakt..
Ik heb bij hem een afspraak kunnen maken om de vlek weg te halen, pas over 2 weken. Toen ik m vroeg wat hij er echt van dacht kon ie me enkel vertellen dat ik voldoende op tijd naar hem toegeweest ben en dat het ook helemaal iets anders kan zijn.
Nu is mijn vraag of ik mij echt geen zorgen moet maken omdat ie me pas over 2 weken inplant? Als het echt erg is dan zou de dermatoloog de vlek veel sneller laten weg halen? Pas toen ik thuis kwam stroomden de vragen in mijn hoofd..
Ik ben echt bang dat het een melanoom is..
Dank jullie wel
moedervlek gone bad?
Re: moedervlek gone bad?
Hoi Ayani,
Wat ik uit jouw relaas begrijp (en ook goed kan begrijpen) is dat je je zorgen maakt over de aard van de vlek en de eventuele consequenties daarvan.
Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat het geen zin heeft om te speculeren, om aanwijzingen te zoeken in bepaalde uitspraken of omstandigheden. Je eigen fantasie gaat in dat geval met je op de loop en verhinderd op die manier dat je het zonnetje nog kunt zien schijnen.
Als achteraf blijkt dat er niets aan de hand is heb je je , in jou geval een aantal weken, doodongelukkig gevoeld om niets.
Mijn advies: wacht rustig af wat er gaat komen en reageer alleen op de dingen/feiten die daadwerkelijk op je pad komen.
Heel veel sterkte,
Ben
Wat ik uit jouw relaas begrijp (en ook goed kan begrijpen) is dat je je zorgen maakt over de aard van de vlek en de eventuele consequenties daarvan.
Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat het geen zin heeft om te speculeren, om aanwijzingen te zoeken in bepaalde uitspraken of omstandigheden. Je eigen fantasie gaat in dat geval met je op de loop en verhinderd op die manier dat je het zonnetje nog kunt zien schijnen.
Als achteraf blijkt dat er niets aan de hand is heb je je , in jou geval een aantal weken, doodongelukkig gevoeld om niets.
Mijn advies: wacht rustig af wat er gaat komen en reageer alleen op de dingen/feiten die daadwerkelijk op je pad komen.
Heel veel sterkte,
Ben
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563