Gisteren viel me op dat een moedervlek precies bij de rand van mijn broek een beetje gevoelig is.
Zojuist heb ik er even een foto van gemaakt: http://i62.tinypic.com/dhbcbd.jpg
Iemand enig idee of ik me hier zorgen over moet maken? Momenteel ben ik nog 2 maanden in het buitenland, dus langs de dokter thuis gaan kan niet.
Maak me zorgen
Re: Maak me zorgen
Hallo,
Als je in het buitenland verblijft, kun je dan niet daar naar de dokter gaan? of misschien is het een idee om de foto via een familielid of vriend door je huisarts te laten bekijken. Zelf ben ik in het verleden veel te laat naar mijn huisarts gegaan, eerst maak je je een beetje zorgen, dan wat meer zorgen, totdat mijn plekje begon te bloeden en dan uiteindelijk toch naar de huisarts, waarna een melanoom geconstateerd werd. Later schuldgevoel dat ik niet eerder gegaan was.
Ik hoop van harte voor je dat het niets is, maar dat weet je pas zeker, als het door een arts bekeken is.
Sterkte met je beslissing, groetjes, Marijke
Als je in het buitenland verblijft, kun je dan niet daar naar de dokter gaan? of misschien is het een idee om de foto via een familielid of vriend door je huisarts te laten bekijken. Zelf ben ik in het verleden veel te laat naar mijn huisarts gegaan, eerst maak je je een beetje zorgen, dan wat meer zorgen, totdat mijn plekje begon te bloeden en dan uiteindelijk toch naar de huisarts, waarna een melanoom geconstateerd werd. Later schuldgevoel dat ik niet eerder gegaan was.
Ik hoop van harte voor je dat het niets is, maar dat weet je pas zeker, als het door een arts bekeken is.
Sterkte met je beslissing, groetjes, Marijke
-
Hoi,
Vreemde plek. Ik zou geen 2 maanden wachten.
Kun je de foto niet opsturen naar een ziekenhuis? Bv het AVL?
Mijn ervaring is dat huisartsen melanomen lang niet altijd herkennen.
Ik heb ook eens een foto naar het ziekenhuis gestuurd (ik woon ca 130 km van het ziekenhuis waar ik behandeld word) en daarop door de oncoloog een reactie gekregen.
Werkte toen prima zo.
veel wijsheid
Kees
Vreemde plek. Ik zou geen 2 maanden wachten.
Kun je de foto niet opsturen naar een ziekenhuis? Bv het AVL?
Mijn ervaring is dat huisartsen melanomen lang niet altijd herkennen.
Ik heb ook eens een foto naar het ziekenhuis gestuurd (ik woon ca 130 km van het ziekenhuis waar ik behandeld word) en daarop door de oncoloog een reactie gekregen.
Werkte toen prima zo.
veel wijsheid
Kees
Ja eventueel zou ik hier wel een dokter kunnen zoeken. Heb vandaag weer een foto gemaakt, en houw het nu eerst even een paar dagen in de gaten.
Wellicht had ik er de dag ervoor niet aan moeten zitten, en is dat korstje daardoor gekomen.
Als dat zo is dan zou het volgens mijn theorie binnen een paar dagen weg moeten zijn.
Wellicht had ik er de dag ervoor niet aan moeten zitten, en is dat korstje daardoor gekomen.
Als dat zo is dan zou het volgens mijn theorie binnen een paar dagen weg moeten zijn.