Melanoom.
Melanoom.
Als je van je arts te horen krijgt dat je een Melanoom hebt die gelijk weg gehaald moet worden!! Wees dan alert !!! ze halen ruim weefsel weg en zeggen dat het schoon is ,vraag dan ten aller tijden een MRI scan aan om te kijken of er geen uitzaaiingen in je lichaam zijn want dat komt nog veel te veel voor! Ik heb vandaag te horen gekregen dat een vriend van mij hersen tumors heeft ten gevolgen van een Melanoom die ruim een half geleden verwijderd is, hij heeft vandaag van de arts te horen gekregen dat hij nog een week of nog drie maanden te leven heeft. Te bizar voor woorden!! Laat de MRI scan bij een melanoom een standaard procedure worden!!!!!!!
Re: Melanoom.
Hoi Greet,
dat is raar want mijn zus kreeg meteen een PET en MRI. Je hebt overschot van gelijk!!!!
Veel sterkte met je vriend! Check zeker wat trails!
dat is raar want mijn zus kreeg meteen een PET en MRI. Je hebt overschot van gelijk!!!!
Dank je wel Tom.Tom schreef:Hoi Greet,
Wat vreselijk voor jullie. Voor zover ik weet wordt er alleen gescand als er een vermoeden is op uitzaaiingen. Bv als de lymfeklieren zijn aangedaan of als de melanoom behoorlijk dik is. Ik werd niet gescand omdat de melanoom maar 0,9 mm dik was. Toen ik 5 jaar later een uitzaaiing in mijn lymfeklier voelde kreeg ik wel gelijk een pet en ct scan.
Veel sterkte samen,
Patricia
Veel sterkte samen,
Patricia
Ook de MRI-en CT scan zijn niet feilloos, helaas kunnen ze uitzaaiingen pas vanaf een bepaalde grootte detecteren. Biedt dus zeker geen garanties...
Groeten en sterkte,
Ron
Ron