Hallo allemaal,
Ik heb een moedervlek op de achterkant van mn hiel. Deze is ontstaan toen ik zwanger werd, 2 jaar geleden. Ik heb er nooit aandacht aan geschonken omdat het leek op een hematoom. Ik dacht dat het vanzelf over zou gaan.
2 weken geleden had ik een afspraak bij internist en die vond het een rare plek voor een moedervlek, dus naar de HA. Zij vond het niet verontrustend, maar voor de zekerheid heeft ze er een biopt uitgehaald en opgestuurd naar lab. Gisteren kreeg ik de voorlopige uitslag.
Moedervlek met atypische cellen?! wordt opgestuurd naar ander ziekenhuis(Radboud nijmegen) voor nader onderzoek. Dit duurt een week. Huisarts zegt dat het alle kanten op kan omdat ik van marokkaanse afkomst ben waarschijnlijk de kans nog kleiner is.
Nu mijn vragen.
wat zijn atypische cellen en zijn deze vaak kwaadaardig?
Hoe groot is de kans dat dit toch een melanoom is?
Waarom was 1 onderzoek niet voldoende om aan te tonen om wat voor cellen het gaan?
wat heeft afkomst hiermee te maken?
Sorry voor alle vragen, maar ik ben zo ontzettend bang. Hopelijk kunnen jullie wat vragen beantwoorden uit ervaring.
groeten Sara
Onzeker over uitslag
Re: Onzeker over uitslag
Hoi Sara,
helaas heeft hier niemand daar antwoorden op vrees ik.
Het is onmenselijk lastig maar toch even de uitslag afwachten en de raad van je dokter opvolgen...
Ik wens je het allerbeste en duim!
helaas heeft hier niemand daar antwoorden op vrees ik.
Het is onmenselijk lastig maar toch even de uitslag afwachten en de raad van je dokter opvolgen...
Ik wens je het allerbeste en duim!