Dinsdag heb ik te horen gekregen dat ik een melanoom heb. Nu is het zo dat ik helemaal onder de moedervlekken zit.
Van top tot teen. Ik denk dat ik er wel honderden heb. Dat maakt het voor mij zo eng allemaal.
Wie heeft er nog meer zoveel moedervlekken, en hoe controleer je ze dan?
Moedervlekken
Re: Moedervlekken
Hallo Angela, nu allereerst blijf je onder behandeling van de dermatoloog die je heel goed bekijkt bij een controle. Ik heb er ook honderden en het is bijna ondoenlijk om ze allemaal in de gaten te houden. Er is wel en app voor op je telefoon die heet: check je vlekje. In deze app sla je een foto op van een moedervlek die er afwijkend of anders uit ziet. Maandelijks geeft de app een signaal dat het tijd is om je vlekje te bekijken. In de app zitten ook veel voorbeelden van vele onschuldige moedervlekken je kunt dus vergelijken. Tip: neem een ouderwetse centimeter en leg die naast je vlekje als je een foto maakt. Je kunt dan niet alleen de verandering vergelijken maar ook de grootte. En verder, omdat ik zo veel moedervlekken heb is er op sommige plaatsen ook een patroon te zien, bijvoorbeeld een letter T of een U. Deze patronen kun je gemakkelijk onthouden en dus vallen veranderingen je ook op. Ik wens je veel sterkte, Groet Dees
Hallo Dees,
Bedankt voor je reactie. Ik ben vandaag in het AVL geweest en ik moet vanaf nu om de drie maanden op controle komen. Ze gaan dan mole mapping doen. Ik heb gewoon teveel moedervlekken om ze gewoon in de gaten te houden.
Dus dat is voor mij wel een beetje een geruststelling. Ik stond hiervoor onder controle bij een dermatoloog in een kliniek en die heeft me na het verwijderen van een melanoom doorgestuurd naar het AVL.
Bedankt voor je reactie. Ik ben vandaag in het AVL geweest en ik moet vanaf nu om de drie maanden op controle komen. Ze gaan dan mole mapping doen. Ik heb gewoon teveel moedervlekken om ze gewoon in de gaten te houden.
Dus dat is voor mij wel een beetje een geruststelling. Ik stond hiervoor onder controle bij een dermatoloog in een kliniek en die heeft me na het verwijderen van een melanoom doorgestuurd naar het AVL.
Verstandig dat je in het AvL zit. Daar zit je goed ook bij de dermatologen.
Zelf heb ik ook heel wat moedervlekken en moet ik elke 3maanden terug voor controle in het AvL.
Sterkte en het aller besten!
Zelf heb ik ook heel wat moedervlekken en moet ik elke 3maanden terug voor controle in het AvL.
Sterkte en het aller besten!