Hallo,
Mijn melanoom dat verwijdert was, had een dikte van 1,8 mm. Mijn chirurg gaf aan toen ik vroeg om info over dikte van de Clark level, dit bij deze dikte niet van belang is, hoe diep deze ingegroeid zou zijn, vermoedelijk de opperhuid. Ik lees toch overal dat bijna iedereen wel de diepte weet? Nu is de incisie in een ander ziekenhuis gedaan, is het mogelijk dat het wellicht niet meer meetbaar is en ik daarom dit antwoord krijg? Ik wil het hem nog wel navragen, maar was benieuwd of iemand dit toevallig weet?
Groetjes
Clark level?
Re: Clark level?
Hoi Esther,
Ik heb al eerder aangegeven, dat het belangrijk is, dat je het rapport van de patholoog hebt , of anders in ieder geval een uittreksel hiervan. Dit rapport blijft natuurlijk bewaard.
Op de website van de stichting melanoom staat bij publicaties de richtlijnen melanoom d.d. 12 augustus 2012.
Ga dan eens naar pagina 12 + 13.
Je moet anders wel de info hebben van of jouw dermatoloog of van de patholoog.
Het is belangrijk te weten of er wel of niet sprake van ulceratie is, of er wel of niet sprake van angio-invasie groei is, wel of geen mitosen in de dermale compenenten, wel of geen sateliethaarden.
Groetjes,
Ineke
Ik heb al eerder aangegeven, dat het belangrijk is, dat je het rapport van de patholoog hebt , of anders in ieder geval een uittreksel hiervan. Dit rapport blijft natuurlijk bewaard.
Op de website van de stichting melanoom staat bij publicaties de richtlijnen melanoom d.d. 12 augustus 2012.
Ga dan eens naar pagina 12 + 13.
Je moet anders wel de info hebben van of jouw dermatoloog of van de patholoog.
Het is belangrijk te weten of er wel of niet sprake van ulceratie is, of er wel of niet sprake van angio-invasie groei is, wel of geen mitosen in de dermale compenenten, wel of geen sateliethaarden.
Groetjes,
Ineke
Hoi Ineke,
Ik heb het PA rapport gekregen via mail van hem, als samenvatting, omdat alle verrichtingen ergens anders uitgevoerd zijn.
Hij heeft daarin zelf wat dingen erin gezet waaronder lettelijk:
De dikte was 1.8mm (Breslow), geen ulceratie (oppervlak niet beschadigd) en geen andere negatieve kenmerken. Bij melanomen met deze dikte is de huidlaag waar ze ingroeien (Clark level) niet van belang, maar dat zal wel gewoon de opperhuid zijn geweest.
En info over de sentinel node ingreep, dikte klier enz..
Meer niet, maar zal het hem wel vragen als ik bij hem kom op controle.
Mvg
Ik heb het PA rapport gekregen via mail van hem, als samenvatting, omdat alle verrichtingen ergens anders uitgevoerd zijn.
Hij heeft daarin zelf wat dingen erin gezet waaronder lettelijk:
De dikte was 1.8mm (Breslow), geen ulceratie (oppervlak niet beschadigd) en geen andere negatieve kenmerken. Bij melanomen met deze dikte is de huidlaag waar ze ingroeien (Clark level) niet van belang, maar dat zal wel gewoon de opperhuid zijn geweest.
En info over de sentinel node ingreep, dikte klier enz..
Meer niet, maar zal het hem wel vragen als ik bij hem kom op controle.
Mvg
Dank je Ineke, Wat een handige site!