melanoom en basaal celcarcinoom

Symptomen van een melanoom
dees

melanoom en basaal celcarcinoom

Bericht door dees »

Hoi, na verwijdering van een melanoom 0.8 breslow, goede vooruitzichten, en vooruitgang. Wegens aanhoudende klachten 2x ct . Ontdekt: multinodulair struma, bijnieradenoom waarvan wordt onderzocht of deze hormonen produceert en de klachten veroorzaakt, nu twee maal basaal celcarcinoom ontdekt op de borst. Wie heeft er ervaring met twee verschillende soorten huidkanker? Groet dees
Lieke

Re: melanoom en basaal celcarcinoom

Bericht door Lieke »

Hoi Dees,

Na 2 keer een melanoom, eerste o,8 mm en tweede keer eentje van 1mm,
vorig jaar ook twee keer basaalcelcarcinoom op schouder en buik.
Deze vlekjes zijn verwijderd met photodynamische therapie (PDT).
Nu regelmatig controle van de huid.
Hoe zijn bij jou de basaalcelcarcinomen verwijderd?

Groetjes Angelique
dees

Bericht door dees »

hoi angelique, nu ze gaan ze wegsnijden, tenminste er is eerst een stans uitgenomen en morgen wordt ik gebeld wat de vervolstappen zijn. Volgens de dermatoloog uitsnijden en controle, ik laat het weten...
groet dees
Moniqueee

Bericht door Moniqueee »

Hallo Dees, hier ben ik, 3 melanomen in nog geen vier jaar, brelow dikte verschillende, een bascaal celcarcinoom op linkerschouder en plaveisel op mijn handen.
En het houdt natuurlijk niet op, loop nog steeds voor controles om de drie maanden en we gaan uit van een erfelijk melanoom, aantal ooms overleden aan melanoom en een opa aan alvleesklier, toen nog niet de wetenschap dat het misschien van de melanoom af kwam.
Ja het houdt je bezig, en ik blijf info zoeken en verzamelen, prognoses zijn niet best wanneer het verder naar binnen staat.
Hoe lang speel het bij jou?
dees

Bericht door dees »

Hoi lieke en monique, nu de basaalcellcarcinomen worden door de chirurg weggesneden, inmiddels zie ik er nog een plekje bij komen. Vanwege aanhoudende klachten heeft de internist een pet scan aangevraagd en die krijg ik over twee dagen, nog voor de verwijdering van de basaalcellcarcinomen. Dus afwachten wat die aangeeft. De bloedwaarden waren allemaal perfect in orde, nu nogmaals de bloedwaarden en 2x 24 uur urine onderzoek. Ik houd jullie op de hoogte. Groet en sterkte allemaal, dees
dees

Bericht door dees »

Monique, jeetje voor jou is het zo mogelijk nog moeilijker, respect hoor. Bij mij speelt het vanaf aug 2012, rare klachten, bloed goed alles goed nergens iets te vinden. In mrt 2013 vond de internist een melanoom op de rug 0.8 breslow met ulceratie. Klieronderzoek had geen nut volgens de dermatoloog. Bij controles twee basaalcelcarcinomen gevonden, de rest zag er goed uit. Blijf onder controle internist ivm klachten nachtzweten, alsmaar moe, spierpijn bij inspanning, darmproblemen. Vaag en niet te plaatsen. Groet dees
dees

Bericht door dees »

Hallo allemaal, voor mij heel goed nieuws. Op een pet-ct scan geen uitzaaiingen gevonden. Wel ' wat activiteit' bij de endeldarm. Zes maanden op zijn beloop en mag de internist bellen voor een afspraak indien tussentijds klachten. Wie kan mij vertellen wat ' activiteit' inhoudt? De internist was vaag en niet te volgen.

groet dees
Tom

Bericht door Tom »

hoi dees,

wat goei nieuws!

ik VERMOED dat ze met activiteit bedoelen dat bij de endeldarm dingen oplichten. (de werking van de PETscan zeer kort door de bocht: je drinkt suikers die zich verspreiden. tumors en kankercellen drinken graag suikers. PETscan zorgt er voor dat die concentratie v suiker op licht)
Het gebeurt wel vaker dat om allerlei redenen dingen oplichten bij een PET. (ontsteking, niet goed verspreid middel, ophoping, ...) die niet noodzakelijk uitzaaiingen of kankercellen zijn. Daarom blijf je wel onder controle om te zien of er bij een volgend onderzoek niets meer te zien is.
Feit dat je dokter niet ongerust is, is al goed nieuws...
Moniqueee

Bericht door Moniqueee »

Hallo Dees, ik zou je graag willen vragen wat voor klachten je nog meer had. Het feit dat je een pet scan voor je hele lijf hebt gekregen, moet je inderdaad wat rust geven. Ook ik zou dat graag willen maar merk toch ..... dat er ná 3 melanomen wat rustig mee om gegaan wordt. Dat .... terwijl ik dagen heb, dat ik denk dat er een sluipmoordenaar in mijn lijf huist. Mentaal gaat het best goed hoor, maar toch ..... aankomende week naar het LUMC, onze dochters gaan nu ook mee draaien. DNA onderzocht bij mij maar geen gen mutatie gevonden. En ik .... zit verdorie gewoon te wachten, daar lijkt het op, dat nr 4 zich aan meldt. Graag jou/jullie advies hierover, wat ik dan mee zou kunnen nemen op 6 maart.
Begeleiding is daar goed hoor, zodra ze iets zien, wordt het binnen een uur weggehaald. Maar toch ..... zou ik graag meer willen doen en ook een check want ik zou niet de eerste zijn waaruit later zal blijken dat er tochhhh iets fout zou kunnen zijn. Fijn weekend en in afwachting van jullie reactie.
Monique
Tom

Bericht door Tom »

Hoi Monique,

mijn zus heeft hier ook mee geworsteld/worstel hier mee: het lijkt soms op "wachten tot..". Zij is nu in begeleiding bij een psycholoog en langzaam verandert haar denken naar het hier en het NU. Zo'n begeleiding doet absoluut wonderen.

Hebben jouw melanomen dan niet zo'n dikke dikte misschien? Soms wordt een PET-scan pas vanaf een bepaalde dikte gedaan. Je kan het even navragen?
Want niet alleen is een PET-scan ongelooflijk duur maar het is ook verre van gezond voor je. Waarom je daar aan onderwerpen? Daarom dat ze die afweging maken denk ik...

Groetjes
Tom
Plaats reactie