Ik dacht dat ik nog eens een update moest plaatsen die hoop zal geven aan andere lotgenoten.
In maart 2014 ben ik overgestapt van Zelboraf naar Tafinlar, wat minder bijwerkingen zou geven m.b.t. de zon en huidproblemen.
Ik kan zeggen dat dit inderdaad juist is. Ik ben deze zomer toch wat in de zon geweest zonder te verbranden en de eeltproblemen op mijn voeten zijn spectaculair verbeterd.
Ik heb wel enkele bange maanden achter de rug omdat ze sinds April 2014 kleine letsels zagen verschijnen op de scan. Er was onder andere een mogelijke metastase op het heiligenbeen en er werden reeds bestralingen gepland. Toen ik echter naar de radiotherapeut ging voor de voorbereidende formaliteiten, was de pijn verdwenen en vonden de dokters het niet meer verantwoord om te bestralen. Het letsel zou wel opgevolgd worden op volgende scans en het bleef inderdaad onveranderd.
Ondertussen heb ik in augustus bij een val mijn heup gebroken en werd er een heupprothese geplaatst. De scan van september toonde verschillende letsels, maar de dokters zeiden dat dit te wijten was aan mijn ongeval.
En dan in oktober 2014, zijn er geen letsels meer te zien op de scan, zelfs het letsel aan het heiligenbeen is verdwenen.
Het is maar om te zeggen dat als een scan soms nieuwe letsels laat zien, dat deze opnieuw kunnen verdwijnen na een aantal maanden.
Gedurende al deze tijd ben ik mijn medicatie verder blijven nemen en ik voel mij momenteel heel goed. Ik heb heel weinig bijwerkingen en ben ondertussen volledig hersteld van mijn heupoperatie.
Ik zal dus een gelukkige Kerst kunnen vieren samen met mijn familie.
Groetjes en hoop aan iedereen