Met spoed doorverwezen

Voorstelhoekje uit 2021

Met spoed doorverwezen

Berichtdoor Lorrena93 » wo 11 aug 2021, 17:51

[quote][/quote]Hoi,

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen. Mijn vriend zat naast mij en zei dat de moedervlek op mijn rug er raar uit zag en toch maar even de huisarts moest contacten. Maandag ochtend gebeld en een uurtje later zat ik bij de dokter. De moedervlek is veranderd van kleur maar wel mooi rond en scherpe rand. Ze vertrouwde de moedervlek niet en heeft mij met een spordverwijzing naar het ziekenhuis doorgestuurd. Ze vroeg mij of ik er van schrok ,sommige mensen krijgen hartkloppingen etc… die opmerking op zich zelf baarde mij meer zorgen dan de moedervlek zelf.

Toen ik vroeg of het iets engs was durfde ze dit niet met zekerheid te zeggen maar ze doet er niet dr handen voor in het vuur. En zo stond ik best geschrokken buiten. Morgen kan ik terrecht bij de dermatoloog maar zoals vele begrijpen maak ik mij onwijs zorgen.

Ik ben een jonge moeder van 28 jaar met een zoontje van 3 en opeens ben ik zo onwijs bang ik hoop hier een beetje rust te kunnen krijgen en of mede verhalen?

Lorrena

Opmerking van de moderator Stichting Melanoom: de foto is verwijderd door de moderator - het bericht ongewijzigd.
Lorrena93

Re: Met spoed doorverwezen

Berichtdoor marijke » ma 16 aug 2021, 14:03

Hallo Lorenna,

Ja, dat zal.best wel schrikken geweest zijn.
Zo'n spoed doorverwijzing naar de dermatoloog.
Ben benieuwd hoe het bij de dermatoloog gegaan is
Weet je inmiddels al wat meer?
Hopelijk is er niets ernstigs aan de hand.

In elk geval sterkte en hoop.op.een goede uitslag voor je.
Hartelijke groet Marijke
marijke

Berichtdoor Lorrena93 » di 17 aug 2021, 15:46

Dankje wel !

De dermatoloog in het ziekenhuis maakte zich geen grote zorgen maar dat weet die pas zeker na microscoop onderzoek.
De assistent vertelde mij als die het echht wantrouwend vond hij hem meteen had verwijderd.
Dus dat is hopelijk positief!

Kan het voorkomen dat een moedervlek zonder rede vervaagd en welke redenen kunnen voor vervaging zorgen?

Veel liefs
Lorrena93

Berichtdoor marijke » di 17 aug 2021, 16:52

Hallo Lorenna,

Bedankt voor je reactie.
Klinkt dus redelijk positief.
Inderdaad is het altijd afwachten en zekerheid heb je pas als de uitslag er is.

Een moedervlek kan altijd veranderen, ook kan hij vanzelf verdwijnen. De dermatoloog kan je hier meer over vertellen.

Sterkte met wachten, hoop dat het vals alarm was.
Hartelijke groetjes, Marijke
marijke

Berichtdoor marti » di 17 aug 2021, 18:57

Dag Lorraine,

Ook ik wens je sterkte met afwachten.
Foto's kunnen wij natuurlijk niet beoordelen, wij zijn geen artsen.

En inderdaad, zeker als jonge moeder - het wachten is zenuwslopend, daar weten wij alles van, maar voordat de diagnose is gesteld -probeer je zinnen een beetje te verzetten.

Net zoals Marijke ook zei: Sterkte met wachten, ook ik hoop dat het vals alarm is.

hartelijke groet,

Marti
marti

Keer terug naar 2021