Even voorstellen

voorstelhoekje uit 2014

Even voorstellen

Berichtdoor Yvonne » zo 02 maart 2014, 00:11

Beste forumleden,

Ik lees al een tijdje mee hier, nu toch maar besloten te registreren.

Mijn echtgenoot heeft 2x in beide liezen een melanoom metastase ontdekt, de eerste keer in 2011 daarna is volledige liesklier dissectie gedaan.
de 2e keer precies 2 jaar later in de andere lies in november 2013, ook nu zijn weer 8 lymfeklieren verwijderd.
De primaire melanoom is echter nooit gevonden.

gr Yvonne
Yvonne

Re: Even voorstellen

Berichtdoor KeesdeGraaf » zo 02 maart 2014, 23:09

Hi Yvonne,

Wat een nare situatie voor je man! Het is al een hele klap als je hoort dat je een melanoom hebt, maar als de ze dan ook nog de primaire melanoom niet kunnen vinden is dat helemaal erg.
Toen bij mij de primaire melanoom werd verwijderd had ik het gevoel dat in ieder geval die tijdbom onschadelijk was gemaakt. Het was weliswaar een hele dikke (6 mm) met grote kans op uitzaaiingen, maar toch.
Wellicht goed als je man eens contact opneemt met het AVL voor een second opinion. Misschien kunnen die wel de primaire plek vinden.

Heel veel sterkte en wijsheid, zeker ook voor je man.

Kees de Graaf
KeesdeGraaf

Berichtdoor Yvonne » zo 02 maart 2014, 23:52

Dank voor je lieve berichtje, de situatie is inderdaad erg onzeker, maar dat is voor alle Melanoom patiënten'
zo omdat het grillig verloopt. Mijn man is geopereerd in het AvL beide keren, daar zeggen ze dat het inderdaad soms
voorkomt dat de primaire tumor nooit gevonden wordt. Mijn man is daar door de dermatoloog helemaal van top tot teen bekeken.
hersenscan pet scan enz. enz.

Gr Yvonne
Yvonne

Berichtdoor KeesdeGraaf » ma 03 maart 2014, 16:47

Goed te horen dat je man bij het AVL onder behandeling is.
Het is grondig aangepakt lijkt me.
Krijgt hij nog aanvullende medicijnen zoals Yervoy of Zelboraf?
De komende landelijke contactdag op 5 april in Amersfoort gaat over Trials met nieuwe medicijnen. Erg interessant voor je man lijkt me.

Gr
Kees
KeesdeGraaf

Berichtdoor Yvonne » di 04 maart 2014, 13:20

Nee over medicatie is nog niet gesproken, is het niet zo dat daar pas mee begonnen wordt
als er metastases gevonden worden die niet operabel zijn ?

Gr Yvonne
Yvonne

Keer terug naar 2014